آموزش کامل ورود به سامانه ثنا با رمز موقت (مراحل + راهنمای کامل)

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت
فهرست مطالب

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت شخص حقیقی

اگر قصد دارید به عنوان شخص حقیقی به سامانه ثنا ورود کرده و از خدمات الکترونیک قضایی سامانه استفاده کنید، باید از قبل حساب کاربری‌تان را در این سامانه فعال کرده باشید. اگر به صورت درست و طبق مراحل تعریف شده در خود سامانه ثنا، مراحل ثبت نام را طی کرده باشید، رمز شخصی دریافت خواهید کرد. این رمز شخصی در واقع کلید اصلی برای ورود به سامانه ثنا است.

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت شخص حقیقی

اشخاص حقیقی به راحتی می‌توانند از خدمات الکترونیک قضایی سامانه ثنا استفاده کنند، به شرطی که در این سامانه ثبت نام کرده و رمز شخصی دریافت کرده باشند. 

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت شخص حقیقی به این شکل است که باید روی لینک iehraz.adliran.ir کلیک کرده و اطلاعاتی که در صفحه، نمایش داده می‌شود را پر نمایید.

نحوه ورود به سامانه ثنا با رمز موقت

پس از وارد کردن اطلاعات، کد یک بار مصرف یا همان رمز موقت ثنا به شماره تلفن معرفی شده هنگام ثبت‌نام در سامانه ارسال می‌شود. پس از دریافت کد، کافی است که آن را در کادر مربوطه وارد کنید تا به عنوان شخص حقیقی وارد پنل کاربری‌تان در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا شوید.

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی با رمز موقت

اشخاص حقیقی می‌توانند پس از وارد شدن به پنل کاربری اختصاصی‌شان، به ابلاغیه‌های جدید و پیشین خود دسترسی داشته باشند.

نحوه ورود به سامانه ثنا با رمز موقت

برای استفاده از خدمات الکترونیک قضایی کشور، باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده و رمز شخصی دریافت کرده باشید. در حالت کلی، به ۲ روش می‌توانید مراحل ثبت نام سامانه ثنا را دنبال کنید:

  1. ثبت‌نام اینترنتی یا غیرحضوری
  2. ثبت‌نام ثنا به صورت حضوری (با مراجعه به یکی از دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی)

برای ثبت نام ثنا غیر حضوری، ابتدا باید روی لینک sana.adliran.ir کلیک نمایید و وارد صفحه ثبت‌نام شوید. در مرحله بعد، کافی است اطلاعات فردی خود را وارد کرده و فرایند ثبت‌نام و احراز هویت سامانه را تکمیل کنید. 

اگر اطلاعات را درست وارد کرده باشید، وارد مرحله‌ی احراز هویت ثنا خواهید شد. در این مرحله می‌توانید هم به صورت آنلاین، هویت خود را تایید کنید، هم به صورت حضوری با مراجعه به یکی از دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی فرآیند احراز هویت خود را تکمیل کنید.

با استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی، می‌توانید به راحتی مراحل احراز هویت آنلاین ثنا را در کمتر از ۵ دقیقه انجام دهید. پس از اتمام احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی، طی کمتر از ۳ دقیقه، رمز شخصی شما صادر خواهد شد.‏

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت و رمز شخصی

فرایندهای احراز هویت، بخش قابل توجهی از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، ابزارهای آنلاین و آفلاین، وب‌سایت‌ها و سامانه‌ها را به خود اختصاص داده است. 

این در حالی است که احراز هویت آنلاین، به دلیل رونق گرفتن شبکه‌های آنلاین بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و آینده هوش مصنوعی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه ایفا کند.

به عنوان مثال، در مورد وب‌سایت‌های داخلی که به احراز هویت نیاز دارند، می‌توان به احراز هویت سجام و سامانه ثنا اشاره کرد. که برای این منظور نیز یوآیدی از پیشرفته‌ترین زیرشاخه‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی نظیر یادگیری ماشین و تشخیص چهره استفاده می‌کند.

به لطف استفاده از این فناوری‌ها، یوآیدی قادر است حتی بدون نیاز به پسوردهای پیچیده و فراموش شدنی که اغلب کاربران را به دردسر می‌اندازند، تنها با تشخیص آنلاین و در لحظه چهره کاربران، فرایند احراز هویت آن‌ها را تکمیل کند.

اما در ثبت‌نام ثنا به صورت حضوری، بایستی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و پروسه مربوطه را طی نمایید. در این روش به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

در روش حضوری ثبت نام ثنا، باید تمام مدارک نام برده شده را به همراه داشته باشید تا بتوانید وارد پروسه ثبت‌نام شوید. 

مراحل ورود به سامانه ثنا با رمز موقت

مراحل ورود به سامانه ثنا با رمز موقت

پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام، رمز شخصی برایتان صادر خواهد شد. پس از در دست داشتن رمز شخصی، می‌توانید وارد سامانه ثنا شوید. در ورود به سامانه، به رمز موقت نیز نیاز دارید و باید این مراحل را طی کنید:

  1. روی لینک iehraz.adliran.ir کلیک کنید.

۲. بعد از کلیک، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که از شما می‌خواهد  کد ملی و رمز شخصی‌تان را وارد نمایید.

نحوه ورود به سامانه ثنا با رمز موقت

۳. بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، رمز موقت (کد یک بار مصرف) به شماره تلفنی که با آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده بودید، ارسال می‌شود. آن را در کادر مربوطه وارد نمایید.

۴. بعد از وارد کردن کد، به پنل کاربری اختصاصی‌تان هدایت می‌شود.

در صورتی که کد یک‌بار مصرف ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را دریافت نکردید، می‌توانید با انتخاب گزینه “ارسال مجدد” رمز موقت برای ورود به سامانه را دریافت کنید.

۵. در صفحه باز شده، برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا، روی گزینه “مشاهده و چاپ ابلاغیه‌های جدید” کلیک کنید. در صورتی که ابلاغیه جدیدی برای شما صادر شده باشد، در این قسمت نمایش داده می‌شود.

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی با رمز موقت

همان طور که مشاهده کردید، برای مشاهده تمام ابلاغیه‌های الکترونیکی قضایی در سامانه ثنا، به رمز موقت نیاز دارید. این کد همواره بعد از سپری کردن مراحل ورود به ثنا، برایتان ارسال می‌شود.

همان‌گونه که از نام رمز موقت مشخص است، تاریخ مصرف دارد و شما باید پس از دریافت، آن را در قسمت مشخص شده وارد نمایید تا پروسه ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی با رمز موقت با موفقیت طی شود. 

کاربران ایرانی که در خارج از کشور نیز حضور دارند، می‌توانند از خدمات سامانه ثنا استفاده نمایند. این کاربران به غیر از کد ملی و رمز شخصی، به کد دیگری نیز نیاز دارند که اصطلاحا “کد موقت” یا “رمز موقت” نامیده می‌شود. به محض طی کردن مراحل ورود به سامانه، باید درخواست رمز موقت را ارسال نمایند.

رمز موقت مثل سایر کدها و رمزهای ارسالی سامانه ثنا، به همان شماره موبایلی ارسال می‌شود که هنگام ثبت نام و احراز هویت در ثنا، ارائه شده است. این کد ۲۴ ساعت اعتبار دارد و در صورت منقضی شدن آن لازم است برای ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی مجدداً درخواست رمز موقت کنید.

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت و رمز شخصی

ورود به سامانه ثنا تنها با کد ملی، رمز موقت و رمز شخصی امکانپذیر است و کاربرانی که قصد دارند از خدمات الکترونیک سامانه ثنا بهره‌مند شوند، باید این اطلاعات را داشته باشند. در صورت فراموشی رمز شخصی یا کد ثنا، امکان بازیابی آن وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست. برای این منظور:

  1. گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده ام!” را انتخاب نمایید.
ورود به سامانه ثنا با رمز موقت و رمز شخصی

۲. سپس اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن (باید حتما شماره تلفن همراهی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده بودید را وارد نمایید.)

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

۳.  آدرس پست الکترونیکی یا آدرس ایمیل را وارد کنید.

۴. بعد باید عدد تصویر یا کد امنیتی (که در پنل برای شما نمایش داده می‌شود) را در کادر مشخص شده، بنویسید.

در صورت تایید اطلاعات وارد شده، کد فعال‌سازی برایتان پیامک خواهد شد.  پس از دریافت این پیامک، وارد مرحله دوم از ورود اطلاعات می‌شوید. در این مرحله:

۵. کد فعال‌سازی که دریافت کرده‌اید را وارد نمایید.

۶. عدد امنیتی تصویر نمایش داده شده در سامانه را وارد کنید.

۷. روی گزینه “دریافت رمز شخصی جدید” کلیک کنید. با زدن این دکمه، رمز عبور جدید برای شما ایجاد خواهد شد.

حال با این رمز، امکان مشاهده‌ی ابلاغیه‌های ارسال شده در سامانه ثنا برایتان فراهم است.

سامانه ثنا چیست؟

سامانه ثنا یک درگاه آنلاین است که با هدف ابلاغ اوراق قضایی، ارسال انواع اظهارنامه و ثبت دادخواست در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده است. بر اساس مصوبه‌ای که در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسید، قوه قضاییه موظف است تا کلیه اوراق قضایی و ابلاغیه‌های خود را به‌صورت آنلاین و غیرحضوری ارسال کند. 

از این رو، درگاه خدمات الکترونیک قضایی تحت عنوان “سامانه عدل ایران” یا “سامانه ثنا” را راه‌اندازی کرده است. به این صورت نیز می‌توان گفت که راه‌اندازی این سامانه در راستای دیجیتال‌سازی فرایندهای قضایی صورت گرفته است.

در این مقاله از یوآیدی، به آموزش کامل ورود به سامانه ثنا با رمز موقت پرداختیم. تمامی کاربرانی که قصد دارند از این سامانه استفاده کنند، باید رمز موقت و رمز شخصی دریافت کرده باشند. در صورتی که رمز موقت یا رمز شخصی نداشته باشید، عملا ورود شما به سامانه ممکن نخواهد بود.

رمز شخصی پس از احراز هویت در سامانه ثنا برایتان ارسال می‌شود و ثابت است؛ اما رمز موقت در هر بار ورود شما به سامانه، به شماره تلفنی که حین ثبت نام ارائه داده‌اید، ارسال خواهد شد و تاریخ انقضا دارد و ثابت نیست. 

برای آشنایی کامل با سامانه ثنا و آگاهی از کاربرد و نحوه استفاده از آن می‌توانید به یوآیدی مراجعه کنید.

سوالات متداول

خیر، برای این که بتوانید از خدمات سامانه خدمات قضایی ثنا استفاده کنید، به غیر از رمز شخصی، به رمز موقت نیز نیاز خواهید داشت.

خیر، رمز موقت در هر بار ورود شما به سامانه به شماره تلفنی که حین ثبت نام وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود و تاریخ اعتبار دارد. اما رمز شخصی پس از گذراندن مراحل احراز هویت در سامانه ثنا برایتان ارسال می‌شود و ثابت است.

محدودیتی از این نظر وجود ندارد و شما می‌توانید برای چندین بار رمز موقت دریافت کنید.

پس از پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت، رمز شخصی برایتان ارسال می‌شود و ثابت است. اما رمز موقت در پروسه ورود به پنل کاربری ثنا ارسال می‌شود و متغیر است.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه