آموزش کامل دریافت رمز ثنا با کد ملی

دریافت رمز ثنا با کد ملی
فهرست مطالب

رمز شخصی سامانه ثنا چیست؟

پس از این که دولت در سال ۱۳۹۵، با هدف دیجیتالیزه کردن فرایندهای استفاده از خدمات الکترونیک قضایی، سامانه ثنا را راه‌اندازی کرد. تمام کاربرانی که می‌خواستند از خدمات قضایی بهره‌مند شوند، باید در سامانه‌ای تحت عنوان “سامانه ثنا” ثبت نام می‌کردند. 

در سایت ثنا، کاربران می‌توانند به خدمات بسیار متنوعی مثل: مشاهده ابلاغیه الکترونیکی و اوراق قضایی، پیگیری روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و … دسترسی داشته باشند.

پس از ثبت نام در سامانه ثنا و انجام مراحل احراز هویت، به هر کاربر یک کد تعلق می‌گیرد که اصطلاحا، رمز شخصی ثنا یا کد ثنا نامیده می‌شود.

 کد ثنا، یک کد ۱۰ رقمی است که پس از اتمام مراحل ثبت نام و احراز هویت ثنا، در اختیارتان قرار می‌گیرد. به این ترتیب هر کاربر می‌تواند به کمک کد ثنا و کد ملی خود، و با با اتصال به اینترنت هر یک از دستگاه‌های هوشمند، از خدمات الکترونیک قضایی بهره‌مند شود.

دریافت کد ثنا با کد ملی

مراحل دریافت رمز ثنا با کد ملی

جهت استفاده از خدمات سامانه ثنا، باید در این سامانه ثبت نام کرده و رمز شخصی داشته باشید. در صورت فراموشی رمز ثنا نیز جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا با کد ملی می‌توانید برای دریافت مجدد آن اقدام نمایید.

برای دریافت کد ثنا با کد ملی، کافی است که مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. بر روی این لینک sana.adliran.ir کلیک کنید.
مراحل دریافت رمز ثنا با کد ملی

۲. در صفحه باز شده، گزینه “فراموشی رمز عبور” را انتخاب کنید.

۳. در صفحه باز شده، بایستی اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید.

فراموشی رمز ثنا با کد ملی

۴. پس از وارد کردن اطلاعات و اطمینان از صحت آن‌ها، روی دکمه ارسال کد فعال سازی بزنید تا کد فعال سازی، به شماره همراه شما پیامک شود.

۵. سپس باید کد دریافتی را در کادر مشخص شده وارد کنید و سایر فیلدها را نیز تکمیل کنید.

۶. در آخرین مرحله، لازم است روی دکمه “دریافت رمز شخصی جدید” کلیک کنید تا رمز ثنا برای شما ارسال شود.

آموزش نحوه دریافت رمز ثنا با کد ملی

با دنبال کردن این ۶ مرحله، رمز ثنا جدید برایتان صادر می‌شود و از این به بعد، می‌توانید با کد ملی و این رمز، از خدمات الکترونیک قضایی سامانه ثنا بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که امکان مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی، فقط برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده‌اند، وجود دارد.

همان طور که بیان کردیم، همه‌ی افراد ملزم هستند برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی، وارد سامانه ثنا یا سامانه عدل ایران شوند. برای ورود به هر کدام از این سامانه‌ها، نیاز است که کد ثنا داشته باشید. برای دریافت کد ثنا (رمز شخصی سامانه ثنا ایران) لازم است که در این سامانه ثبت نام کنید. 

به صورت کلی، به ۲ روش می‌توانید مراحل ثبت نام سامانه ثنا را دنبال کنید:

  • ثبت‌نام اینترنتی یا غیرحضوری
  • ثبت‌نام ثنا به صورت حضوری (با مراجعه به یکی از دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی)

در هر یک از این روش‌ها، لازم است که شما احراز هویت شوید تا کد ثنا برایتان صادر شود. با استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی، می‌توانید به راحتی مراحل احراز هویت آنلاین ثنا را در کمتر از ۵ دقیقه انجام دهید. پس از اتمام احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی، طی کمتر از ۳ دقیقه، رمز شخصی شما صادر خواهد شد.‏

آموزش نحوه دریافت رمز ثنا با کد ملی

فرایندهای احراز هویت، بخش قابل توجهی از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، ابزارهای آنلاین و آفلاین، وب‌سایت‌ها و سامانه‌ها را به خود اختصاص داده است. 

این در حالی است که احراز هویت آنلاین، به دلیل رونق گرفتن شبکه‌های آنلاین بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و آینده هوش مصنوعی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه ایفا کند.

به عنوان مثال، در مورد وب‌سایت‌های داخلی که به احراز هویت نیاز دارند، می‌توان به احراز هویت سجام و سامانه ثنا اشاره کرد. که برای این منظور نیز یوآیدی از پیشرفته‌ترین زیرشاخه‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی نظیر یادگیری ماشین و تشخیص چهره استفاده می‌کند.

به لطف استفاده از این فناوری‌ها، یوآیدی قادر است حتی بدون نیاز به پسوردهای پیچیده و فراموش شدنی که اغلب کاربران را به دردسر می‌اندازند، تنها با تشخیص آنلاین و در لحظه چهره کاربران، فرایند احراز هویت آن‌ها را تکمیل کند.

چنانچه کد دریافتی خود را گم یا فراموش کردید، به راحتی می‌توانید طبق روشی که در بخش بالای همین مطلب توضیح دادیم، برای دریافت مجدد رمز شخصی ثنا اقدام نمایید.

دریافت کد ثنا با کد ملی

سوالات متداول

کد ثنا، یک کد ۱۰ رقمی است که پس از اتمام مراحل ثبت نام و احراز هویت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کد ثنا که به آن رمز شخصی نیز گفته می‌شود، یک کد دائمی است که به هر کاربر اختصاص داده می‌شود.

بله، هر کاربر می‌تواند طبق مراحلی که در فوق آموزش داده شد، پیش برود و کد ثنا جدید دریافت کند.

اگر قصد دریافت کد ثنا به شکل اینترنتی را دارید، بایستی به سامانه عدل ایران مراجعه نمایید. برای دریافت حضوری کد ثنا نیز می‌توانید به یکی از دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۴]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه