رونمایی از Liveness Detection در الکامپ ۹۸

رونمایی یوآیدی از ویژگی Liveness Detection
فهرست مطالب

بعد از رونمایی موفقیت آمیز از ویژگی های پردازش تصویر Image Processing و پردازش متن OCR در نمایشگاه فاینکس ۹۸، یوآیدی قصد دارد تا یکی دیگر از ویژگی محصولش یعنی تشخیص تصویر زنده Liveness Detection را در نمایشگاه الکامپ سال ۹۸ معرفی کند.

اضافه کردن این ویژگی پیشرفته در یوآیدی نشأت گرفته از نیاز سنجی بازار بوده است. بعد از جلسات متعدد با بانک ها، بورس و دیگر کسب و کار ها یوآیدی تصمیم به تقویت محصول خود و بالا بردن درجه امنیت آن گرفت. بنابراین تیم فنی یوآیدی با بهره گیری از افراد متخصص توانست ویژگی تشخیص تصویر زنده را به محصول خود اضافه کند.

با اضافه کردن این ویژگی، هوش مصنوعی در یوآیدی متوجه خواهد شد که کاربر خودش در همان لحظه در حال انجام فرآیند احراز هویت است. در نتیجه احتمال اینکه جاعلان و کلاهبرداران بتوانند از عکس های با کیفیت دیگر افراد، برای مقاصد خود استفاده کنند به صفر می رسد.

نحوه کارکرد Liveness Detection در پلتفرم امن احراز هویت دیجیتال یوآیدی

استفاده از تکنولوژی به روز Liveness Detection بدین صورت اتفاق می افتد که کاربران باید یک ویدئو ۵ ثانیه ای از چهره خود، به طوری که نیم رخ و تمام رخ صورت در ویدئو فیلم گرفته شود، بگیرند. مانند شکل زیر:

گرفتن ویدئو برای Liveness Detection

بعد از این مرحله، هوش مصنوعی ۳ عکس از ویدئو گرفته شده به فرد ارائه می دهد تا با انتخاب خود کاربر یکی از آنها به عنوان عکس حساب کاربری استفاده شود. با اتمام این مرحله هوش مصنوعی مورد استفاده در یوآیدی تشخیص تصویر زنده را خواهد داد.

انتخاب عکس بعد از گرفتن Liveness Detection

بعد از این مرحله کاربران از کارت ملی خود عکس گرفته و تکنولوژی OCR تمامی اطلاعات کارت ملی را بدون دخل و تصرف کاربر استخراج می کند. همچنین عکس کارت ملی با عکس سلفی زنده توسط پردازش چهره Image Processing در همان لحظه Real Time مقایسه می شود که در صورت تطابق، کاربر احراز هویت می شود.

فواید استفاده از احراز هویت دیجیتال با استفاده از تکنولوژی Liveness

  • اطمینان حاصل کردن کسب و کارها از اینکه کاربرانشان هنگام احراز هویت واقعا همان کسانی هستند که ادعا می کنند.
  • اطمینان حاصل کردن از اینکه کاربران از روی عکس یا فیلم عکسبرداری نمی کنند.
  • ارتقا امنیت و بالطبع کاهش هزینه های ناشی از کلاهبرداری.
  • ارتقا تجربه کاربری با حذف حضور فیزیکی افراد در شعب.
  • فراهم آوردن بستر مناسب برای ارائه خدمات غیر حضوری.

در ادامه مثالی از نحوه کارکرد یوآیدی و استفاده آن در کسب و کار ها آمده است.

کاربرد ویژگی تشخیص تصویر زنده Liveness Detection در پلتفرم یوآیدی

به عنوان مثال فرایند کارت به کارت کردن بالای سقف تراکنش را در نظر بگیرید. برای معاملات مالی بالای ۳ میلیون یا ۱۵ میلیون تومان کاربران نمی توانند از اپلیکیشن بانکی خود استفاده کنند. در نتیجه نیاز است تا افراد با کارت ملی خود به شعب فیزیکی بانک مراجعه کنند تا متصدی بانک آنها را احراز هویت کنند.

حال فرض کنید که اپلیکیشن های بانک از احراز هویت دیجیتال یوآیدی بهره می برند. بنابراین برای انجام تراکنشات مالی مبلغ بالا، کاربران می توانند به وسیله یوآیدی و به صورت آنلاین احراز هویت شوند. کاربران در اپلیکیشن بانکی خود برای احراز هویت به پلتفرم یوآیدی فرستاده می شوند و کاربران، که از قبل هویت دیجیتال خود را در یوآیدی تعریف کرده اند، در اپلیکیشن یوآیدی از خود یک ویدئو ۵ ثانیه ای خواهند گرفت. در این مرحله یوآیدی با ویژگی Liveness Detection می تواند بلادرنگ Real Time کاربر را احراز هویت کرده و اجازه تراکنش مالی را به اپلیکیشن بانک بفرستد.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: احراز هویت تشخیص چهره با استفاده از فناوری Liveness Detection برای ارتقا امنیت و تجربه کاربری

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه