دستاوردها، آمار و گزارش عملکرد ۳۶ ماه اول یوآیدی

سه سالگی یوآیدی
فهرست مطالب

یوآیدی فروردین ۹۷ چشم به جهان گشود و حالا بعد از گذشت ۳ سال، به تیم پر انرژی تبدیل شده است. تیمی که توانست یک محصول کاملا جدید بر اساس هوش مصنوعی را توسعه دهد و خدمت احراز هویت را در صنعت فین تک کشور تثبیت کند. ۳۶ ماه از شروع به کار یوآیدی گذشته و در این نوشته قصد داریم گزارش عملکرد خود، دستاوردها و آمار این دوران پر فراز و نشیب را ارائه کنیم.

جوایز

دستاوردهای یوآیدی

هر ایده جدیدی در ابتدا با مقاومت همراه است، و این قاعده برای ما نیز صدق می کند. در شروع راه ایده ای داشتیم که بتوانیم هویت کاربران را در اینترنت با امنیت بالا تضمین کنیم و بتوانیم راه حلی برای خدمات غیرحضوری و الکترونیک پدید آوریم. اما در دو سال ابتدایی با چالش های عظیمی در قانون گذاری و توسعه محصول مواجه شدیم

محصولی که با تکنولوژی های روز هوش مصنوعی کار کند؛ یعنی دقت و امنیت بالایی داشته باشد، به صورت در لحظه یا Real Time کار کند، از انواع الگوریتم های مختلف برای کاهش خطا استفاده کند و در نهایت، بتواند نیاز واقعی مشتریان را حل کرده و هزینه عملیاتی شان را کاهش چشمگیری بدهد.

از طرف دیگر، باید تغییرات بنیادینی در دیدگاه مسئولان و قوانین اجرایی ایجاد می شد، چرا که از لحاظ قانونی و رسمی هنوز احراز هویت دیجیتال به عنوان راهکار جایگزین شناخته نشده بود.

با پاندمی ویروس کرونا، استفاده از اینترنت به عنوان بستر جایگزین به شدت رونق گرفت. به همین ترتیب سازمان بورس با همکاری استارتاپ ها و شرکت های تکنولوژی محور، دریافت کد بورسی غیرحضوری را کلید زد. با این اتفاق یعنی رونمایی از ثبت نام غیر حضوری سجام، محصول یوآیدی به بازار عرضه شد. با کمک محصول احراز هویت دیجیتال سجام، کاربران می توانند بدون مراجعه حضوری، کد بورسی دریافت کنند. این پروژه نتیجه دو سال تلاش بود تا احراز هویت دیجیتال یا e-KYC به عنوان یک راهکار رسمی، قانونی و کاربردی پذیرفته شود.

نیما شمساپور

نیما شمساپور، مدیرعامل یوآیدی، در حال دریافت تندیس استارتاپ برگزیده
دومین جشنواره نهال فین تک – اسفند ۱۳۹۹

 

در قدم بعدی احراز هویت سامانه ثنا برای قوه قضائیه به اجرا رسید و در بهمن ماه ۱۳۹۹ رونمایی شد. سامانه ای که خدمات الکترونیکی قوه قضاییه را در دسترس عموم قرار میدهد.

بدین ترتیب، نزدیک به ۲ میلیون احراز هویت در سال گذشته توسط تیم یوآیدی انجام و پردازش شد.

علاوه بر این دستاورد بزرگ، یوآیدی در اولین و دومین جشنواره نهال فینتک به عنوان استارتاپ برگزیده فین تک برگزیده شد. همچنین در سال ۱۳۹۹، در مسابقه FaceUp اولین رویداد بازشناسی چهره، تیم هوش مصنوعی یوآیدی مقام سوم را کسب کرد.

 

دورهمی

دورهمی نوروز ۱۴۰۰ – تیم یوآیدی

چشم انداز یوآیدی

ما در تیم یوآیدی برای سال ۱۴۰۰ هدف بزرگی تعیین کرده ایم: ۱۵ میلیون احراز هویت.

بدین منظور علاوه بر احراز هویت سجام و همچنین احراز هویت ثنا، در حال پیاده سازی و اجرای چندین سامانه احراز هویت برای سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی هستیم. علاوه بر این گزارش عملکرد، به زودی منتظر خبرهای خوش بیشتری باشید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۳ میانگین: ۳.۷]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه