راهنمای جامع ورود به سامانه ثنا با گوشی

ورود به سامانه ثنا با گوشی
با توجه به این‌که ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان به شدت افزایش پیدا کرده، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند فعالیت‌ها، تعاملات، ثبت‌نام‌ها، امور مالی و بانکی و غیره خود را از طریق گوشی‌های موبایل‌شان انجام دهند. بر همین راستا، قوه قضاییه نیز تلاش کرده تا با ارائه امکان ثبت‌نام و ورود به سامانه ثنا با گوشی از طریق وب‌سایت سامانه ثنا یا اپلیکیشن موبایلی آن، سهولت و راحتی را برای این دست از کاربران مهیا کند. برای ورود به سامانه ثنا با گوشی دو راه‌کار پیش روی شما قرار دارد. هم می‌توانید با استفاده از وب‌سایت سامانه ثنا در مرورگر گوشی‌های تلفن همراه خود در آن ثبت‌نام کرده و وارد آن شوید و هم این امکان برای شما وجود دارد که اپلیکیشن موبایلی آن را دانلود کرده و از طریق آن به سامانه دسترسی داشته باشید. در ادامه، نحوه ورود به سامانه ثنا با گوشی در هر دو حالت مرورگر و اپلیکیشن موبایلی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
فهرست مطالب

مراحل ورود به سامانه ثنا با گوشی از طریق مرورگر

وب‌سایت سامانه ثنا در کنار قابلیت دسترسی برای کاربران از طریق کامپیوتر و سیستم‌های دسکتاپی، برای کاربران موبایلی نیز قابل دسترسی است. در این بخش قصد داریم نحوه ورود به سامانه ثنا با گوشی از طریق مرورگرهای موبایل را – صرف‌نظر از این‌که اندروید هستند یا آی‌او‌اس (iOS) – مورد بررسی قرار دهیم.

برای ورود به سامانه ثنا با گوشی از طریق مرورگرهای گوشی تلفن همراه خود کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • یکی از مرورگرهای تلفن همراه خود نظیر کروم (Chrome)، سافاری (Safari) یا غیره را انتخاب کنید.
  • در قسمت سرچ مرورگر گوشی تلفن همراه خود آدرس سامانه عدل ایران یعنی adliran.ir را تایپ کرده و وارد آن شوید.
  • در این مرحله وارد صفحه اصلی سامانه ثنا خواهید شد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بسیاری از خدمات آنلاین و غیرحضوری سامانه ثنا از قبیل احراز هویت برخط، ثبت‌نام الکترونیک، ابلاغ الکترونیک قضایی و غیره… در این بخش قابل دسترسی است.

خدمات یوآیدی

 یوآیدی اولین سرویس احراز هویت غیر حضوری در ایران است که در ارائه روش‌های احراز هویت آنلاین پیشگام است. این شرکت راهکارهای خود را با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که یوآیدی قصد دارد با تسهیل فرآیند احراز هویت و فراهم کردن امکان احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا و احراز هویت اداره کار و … زمان مورد نیاز برای مناسبات اداری را به حداقل برساند. 

نحوه ثبت نام سامانه ثنا با گوشی و کد ملی

برای استفاده از خدمات آنلاین و الکترونیک سامانه ثنا، نیاز به ثبت‌نام در این سامانه و دارا بودن حساب کاربری دارید. بر همین اساس، لازم است بعد از ورود به سامانه ثنا با گوشی مراحل ثبت‌نام الکترونیک آن را به شرح زیر دنبال کنید:

  • در صفحه اصلی سامانه ثنا روی آیکون «سامانه ثبت نام الکترونیک» ضربه بزنید.
  • در این قسمت، روی گزینه «سامانه اصلی ثنا» ضربه زده و وارد آن شوید. همان‌طور که در خود صفحه نیز اشاره شده است، در صورت کندی، اختلال یا قطعی سامانه می‌توانید با استفاده از «سامانه پشتیبان ثنا» وارد شوید.
  • «ثبت نام برخط» برای اشخاص حقیقی را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده در فرم موجود را تکمیل کنید.

شماره ملی، تاریخ تولد – مشابه مثال درستی که خود وب‌سایت آورده است – و همین‌طور شماره سریال شناسنامه و عدد تصویر به نمایش درآمده، اطلاعاتی هستند که باید در این مرحله از ورود به سامانه ثنا با گوشی و ثبت‌نام الکترونیک در آن وارد سیستم کنید. پس از وارد کردن اطلاعات کافی است روی دکمه سبز رنگ ادامه ضربه بزنید.

در این مرحله از ورود به سامانه ثنا با گوشی و ثبت‌نام در آن مفاد توافق‌نامه دریافت حساب کاربری برای اشخاص حقیقی به نمایش درمی‌آید. شما باید مفاد مندرج در این توافق‌نامه را به دقت مطالعه کرده و دکمه سبز رنگ تایید را فشار دهید.

  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود، این‌بار لازم است کلیه اطلاعات شناسنامه‌ای خود را به‌صورت دقیق وارد سامانه کنید. شماره ملی، تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی و نام پدر معمولاً به‌صورت پیش‌فرض در سیستم وجود دارند. شما باید با وارد کردن دین خود و محل تولدتان، و همین‌طور وضعیت تاهل خود وارد مرحله بعدی شوید.
  • تلفن ثابت و شماره تلفن همراه، اطلاعاتی هستند که حتماً باید در این قسمت وارد سیستم کنید. در صورت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی با شماره همراهی که وارد کرده‌اید، می‌توانید تیک آن را نیز فعال کنید. به علاوه در صورت داشتن پست الکترونیک و نمابر، اطلاعات مربوط به آن‌ها را نیز می‌توانید در فیلدهای مخصوص وارد کنید.

مرحله بعد مربوط به اطلاعات اقامتگاه شما است:

  • استان، شهرستان و شهر و اطلاعات تکمیلی مورد نیاز در فرم را تکمیل کرده و وارد مرحله بعدی شوید.
  • شغل، تحصیلات و سایر ملاحظات را نیز در صورت وجود تکمیل کرده و دکمه سبز رنگ ثبت اطلاعات اولیه را فشار دهید.

در این مرحله، سامانه یک کد امنیتی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌کند که لازم است آن را در قسمت کد امنیتی وارد کنید تا شماره تلفن همراه‌تان احراز شود. پس از وارد کردن و تایید کد امنیتی ۵ رقمی ارسال شده به موبایل‌تان، مشاهده خواهید کرد که پیام موفقیت‌آمیز بودن ثبت‌نام مرحله اول سامانه ثنا ارسال می‌شود. در این مرحله، هم می‌توانید نسبت به ویرایش اطلاعات خود هنگام ثبت نام اقدام کرده و هم برای ادامه فرایند ثبت ‌نام گزینه «پرداخت هزینه» را انتخاب کنید.

تعرفه ثبت نام غیر حضوری سامانه ثنا معادل مبلغ ۱۲۰۰۰۰ ریال است که پس از پرداخت آن، وارد مرحله احراز هویت خواهید شد. برای احراز هویت می‌توانید یکی از درگاه‌های احراز هویت نظیر احراز هویت یوآیدی را انتخاب کنید. معمولاً به منظور احراز هویت نیاز است یک برگه سفید را امضا کنید، یک سلفی از خودتان گرفته و همین‌طور یک فیلم از خودتان ضبط کرده و ارسال کنید.

پس از اتمام فرایند احراز هویت سامانه ثنا، در صورتی‌که اطلاعات و احراز هویت‌تان مورد تایید قرار گیرد، یک پیامک تایید به شماره همراه‌تان ارسال می‌شود.

ورود به سامانه ثنا با گوشی

مراحل ورود به سامانه ثنا با گوشی از طریق اپلیکیشن

برای ورود به سامانه ثنا با گوشی هم می‌توانید از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید و هم گوشی‌های آیفون که از سیستم عامل آی‌او‌اس (‌iOS) پشتیبانی می‌کنند. قبل از ورود به سامانه ثنا با گوشی از طریق اپلیکیشن لازم است اپلیکیشن موبایلی این سامانه را متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود دانلود کرده و نصب کنید.

برای دانلود اپلیکیشن موبایلی سامانه ثنا، مجددا لازم است از طریق مرورگر گوشی خود وارد وب‌سایت سامانه ثنا به آدرس adliran.ir شده و از قسمت اطلاع رسانی، گزینه «دانلود اپلیکیشن عدالت همراه» را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با سرچ عبارت «دانلود اپلیکیشن سامانه ثنا» به لینک‌های دانلود این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس (‌iOS) در فروشگاه‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. برنامه‌های بازار و مایکت، نسخه‌های اندرویدی این اپلیکیشن را ارائه می‌دهند و نسخه آی‌او‌اس آن را نیز می‌توانید از طریق برنامه آی‌اپس یا سیب‌اپ دانلود کنید.

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن موبایلی، برای ورود به سامانه ثنا با گوشی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • روی آیکون اپلیکیشن عدالت همراه کلیک کرده و برنامه را اجرا کنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود، لازم است اشخاص حقیقی را انتخاب کرده و سپس کد ملی و همین‌طور رمز عبور یا کد ثنا را وارد کنید.

در صورت فراموشی رمز عبور می‌توانید از قسمت «فراموشی رمز عبور» آن را بازیابی کنید. به علاوه در صورتی که قبلاً در سامانه ثنا ثبت نام نکرده باشید، می‌توانید از قسمت ثبت نام اقدام کرده و کد ثنا دریافت کنید.

  • در مرحله بعد، یک کد امنیتی به شماره تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را بزنید. توجه داشته باشید که کد مربوطه یک کد موقت است که تا دو دقیقه غیر فعال خواهد شد.

اکنون می‌توانید از منوی موجود، ابلاغیه‌های الکترونیکی خود را مشاهده کنید، از سرویس نوبت‌دهی سامانه ثنا استفاده کنید، درخواست گواهی عدم سوءپیشینه بدهید و مواردی از این دست…

 

سوالات متداول

با وجود این‌که سعی شد در این مطلب از یوآیدی نحوه ورود به سامانه ثنا با گوشی از طریق مرورگر یا اپلیکیشن موبایلی و همین‌طور نحوه ثبت نام سامانه ثنا با گوشی و کد ملی به‌طور کامل توضیح داده شود، اما ممکن است یک‌سری سوالات پیرامون سامانه ثنا، فرایند ثبت نام در آن و ورود به سامانه داشته باشید که مطلب فوق نتوانسته آن‌ها را پوشش دهد. بر همین اساس، تعدادی از سوالات پرتکرار در مورد ورود به سامانه ثنا با گوشی را پاسخ می‌دهیم:

بهتر است برای ورود به سامانه ثنا با گوشی از مرورگر کروم (Chrome) استفاده کنید. این مرورگر سرعت بالاتری دارد و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس (iOS) قابل دسترسی است.

خیر… امکان ثبت نام آنلاین در سامانه ثنا برای افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد. با این حال، شما می‌توانید ضمن مطالعه مطلب «نحوه ثبت نام سجام برای افراد زیر ۱۸ سال» با در دست داشتن مدارک شناسایی فرد زیر ۱۸ سال و مدارک شناسایی پدر یا قیم او به‌صورت حضوری جهت ثبت نام در سامانه ثنا اقدام نمایید.

خیر… مراحل و نحوه ثبت نام در سامانه ثنا با گوشی و به صورت کاملاً آنلاین تنها برای افراد حقیقی ممکن است و افراد حقوقی برای تکمیل فرایند ثبت نام خود نیاز به مراجعه حضوری به یکی از دفاتر خدمات قضایی خواهند داشت.

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در مورد ورود به سامانه ثنا با گوشی مطرح می‌شود این است که چرا برنامه عدالت همراه کار نمی‌کند. معمولاً دو دلیل برای این امر وجود دارد:

  • استفاده از فیلترشکن و وی‌پی‌ان (VPN) هنگام ورود به سامانه ثنا با گوشی
  • پایین بودن سیستم عامل گوشی تلفن همراه شما که از اپلیکیشن پشتیبانی نمی‌کند

در صورت استفاده از وی‌پی‌ان کافی است آن را هنگام استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه خاموش کنید. اما در مورد مدل و سیستم عامل گوشی نمی‌توان کاری کرد و باید از گوشی با سیستم عامل بالاتر برای نصب اپلیکیشن عدالت همراه استفاده کنید.

طبق اعلام وب‌سایت عدل ایران، ممکن است نتایج احراز هویت برای برخی از کاربران ارسال نشود؛ به همین دلیل لازم است اطلاعات هویتی خود را در سامانه ثنا به ثبت برسانید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۴]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه