شناسایی کسب و کار و ارتباط آن با شناسایی مشتری

شناسایی کسب و کار
فهرست مطالب

به نظر شما چه چیزی به بقای کسب و کار کمک می‌کند؟ چگونه می‌توانیم باعث شناخته شدن برند و افزایش فروش خود شویم؟ بحث امروز ما در خصوص شناسایی کسب و کار KYB و ارتباط آن با شناسایی مشتری KYC می‌باشد. شاید اخیراً شما نیز استفاده از جمله KYB (تجارت خود را بشناسید) یا BKYC (مشتری تجاری خود را بشناسید) را زیاد شنیده‌اید.

KYB تطابق یک شرکت با قوانین ضد پولشویی است. در حوزه‌های جهانی، روند KYC یا مشتری خود را بشناسید یکی از اصلی‌ترین مقررات ضد پولشویی است. KYC برای ارزیابی ریسک پولشویی و درک رفتار تجاری کاربران، از بانک‌ها و مؤسسات ارائه دهنده خدمات بر پایه مناسبات مالی می‌خواهد تا هویت مشتریان خود را ایجاد و تأیید کنند.

همچنین تأیید هویت باید در زمان انجام معاملات شرکت‌ها و مؤسسات تجاری نیز انجام گردد. یعنی هویت شرکت‌ها و مؤسسات از طرف جنبه‌های قوانین مبارزه با پولشویی تأیید شود که به این کار KYB یا همان کسب و کار خود را بشناسید گفته می‌شود.

احراز هویت حقوقی (KYB)

شناسایی کسب و کار (KYB) بهترین راه شرکت‌ها و مؤسسات برای ارزیابی خطرات احتمالی روابط تجاری است. KYB شرکت‌ها را قادر می‌سازد که سایر نهاد‌هایی که با آن‌ها سرو کار دارند را مورد بررسی قرار داده و به کمک این فرآیند تشخیص دهند که آیا این شرکت‌ها معتبر هستند و یا از پول و سرمایه آن‌ها برای پولشویی و یا مخفی کردن هویت مدیران برای اهداف نادرست استفاده می‌شود.

یکی دیگر از کار‌های KYB مشخص کردن نهایی فعالیت شرکت‌هایی است که از فعالیت‌های مالی خود در زمینه‌های مشکوک سود می‌برند. مثلاً شاید افراد فرصت طلب برای مقابله با مشاغل تأیید شده و هویت دار اقدام به راه‌اندازی مشاغل تقلبی کرده و خارج از مقررات شروع به فعالیت کنند.

احراز هویت مشتری KYC

معمولاً به منظور جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های مجرمانه، قوانینی بر اساس قانون و مقررات دولت‌ها تهیه و تنظیم می‌شود. هدف از این فناوری، شناخت مشتری‌ها و جلوگیری از پولشویی است. همچنین با این روش کسب و کار‌ها درک بهتری از مشتریان خود به دست می‌آورند و بهتر می‌توانند ریسک و بحران‌ها را مدیریت کنند. شناسایی کسب و کار بدون شناسایی درست و دقیق مشتری کاری بیهوده است.

قوانین KYC در شناسایی کسب و کار

قوانین KYC برای دهه‌ها در استاندارد‌های جهان یک الزام بوده و به منظور کشف و جلوگیری از فعالیت‌های مالی تروریسم، در ایالات متحده به وجود آمده است. مقررات KYC شرکت‌ها را ملزم کرده تا با دقت کافی، داده‌ها و اطلاعات زیادی درباره مشاغل مرتبط با فعالیت خود جمع‌آوری و تجزیه کنند.

مدارک لازم برای KYB

همانطور که گفته شد شناسایی کسب وکار یا KYB یکی از اصلی روش‌های جلوگیری از پولشویی افراد سودجو با سرمایه مشاغل است، در ادامه به چند نمونه از اطلاعات و داده‌های مهمی که باید طبق این قوانین ثبت کنند اشاره شده است:

  • مدارک ثبت نام
  • آدرس شرکت
  • اسناد مجوز دار و تأیید شده
  • مدارک تأیید هویت مالکان.

شرکت‌ها باید تأیید اطلاعات خواسته شده از منابع معتبر، الزامات KYB را رعایت می‌کنند و ثبت شرکت انجام می‌دهند. پس از تأیید هویت شرکت‌ها به طور مستمر بر فعالیت مؤسسات مربوطه نظارت می‌شود تا از مشخصات شرکای کاری خود اطمینان حاصل کنند.

هدف نهایی شناسایی و ارزیابی هرگونه فعالیت مشکوک در شرکت‌ها است که برای شناسایی کسب و کار‌ها و جلوگیری از از کلاهبرداری از حساب شرکت‌های هویت‌دار می‌باشد.

اگر صاحبان کسب و کار بخواهند به صورت سنتی مالکیت و اسناد تعیین هویت را تعیین و تأیید کنند یک پروسه بسیار زمان‌بر خواهد بود. تجزیه و تحلیل سوابق داده‌های پایگاه داده‌های جهانی براساس PEP برای سهامداران استفاده می‌شود.

شرکت‌هایی که حتماً باید در KYB تأیید هویت شوند، مؤسسات و شرکت‌هایی مانند بانک‌ها هستند که انتقال پول انجام می‌دهند. بانک‌ها و سایر نهاد و کسب و کار‌های مرتبط با متقاضیان امور بانکی و مالی اهمیت فراوانی جهت شناسایی مشتری و شناسایی کسب و کار از طریق KYB را دارند.

این اطلاعات می‌بایست براساس قوانین مالی هر کشوری حمایت شوند، چرا که سودجویان و پولشویان در هرکشوری در پی یافتن خلاء‌های قانونی در نظام مالی هر کشور است.

KYB یکی از فناوری‌های گسترده دسترسی و ارزیابی صلاحیت مجموعه‌ها و شرکت‌های بین‌المللی و اشخاص حقوقی و حقیقی است. ایجاد این فناوری در دنیای پیشرفته امروزی بسیاری از کسب و کار‌های ریز و درشت را از دست کلاهبرداران مالی نجات داده است. همچنین شرکت‌ها باید مشاغل را از نظر مشارکت در تروج اخبار منفی رسانه‌ای که ممکن است دخالت آن‌ها را در فعالیت‌های غیر قانونی نشان دهند را کنترل کنند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه