مراکز ثبت نام سامانه ثنا

مراکز ثبت نام سامانه ثنا
یکی از کاربردی‌ترین سامانه‌هایی که در این چند سال اخیر مورد استقبال مردم قرار گرفته سامانه ثناست. سامانه ثنا یا سامانه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ثنا توسط قوه قضاییه طراحی شده است و در آن تمامی ابلاغیه‌های قضایی و تمامی شکواییه‌ها و دادخواست‌های افراد به ثبت رسیده است. تمامی افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند و احراز هویت را انجام می‌دهند، می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. اما با وجود سامانه آنلاین ثنا، بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که ثبت نام حضوری در سامانه ثنا داشته باشند و به همین دلیل، مراکز ثبت نام سامانه ثنا اهمیت پیدا می‌کند. برای اطلاع از لیست مراکز ثبت نام ثنا و آدرس مراکز ثبت نام ثنا در این مطلب همراه ما باشید.
فهرست مطالب

مختصری درباره نحوه ثبت نام ثنا

سامانه ثنا، یک سامانه الکترونیکی است که توسط قوه قضاییه و به منظور اجرای ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری، تأسیس و راه‌اندازی شده است. سامانه ثنا به افرادی که در سیستم قضایی کشور پرونده‌ای دارند، اعم از پرونده‌های حقوقی و کیفری، امکان دسترسی به ابلاغیه‌های را به صورت آنلاین فراهم می‌کند. برای دسترسی به ابلاغیه‌ها، افراد ابتدا باید ثبت نام ثنا را انجام دهند. به عبارت دیگر، بدون تکمیل مراحل ثبت‌نام، احراز هویت ثنا و دریافت کد ثنا (رمز شخصی)، امکان دسترسی به ابلاغیه‌ها وجود ندارد.

در گذشته، ثبت‌نام در سامانه ابلاغ ثنا به صورت حضوری در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی انجام می‌شد. به این صورت که متقاضیان پس از ثبت اطلاعات اولیه به صورت آنلاین، با حضور شخصی و با داشتن مدارک هویتی به منظور احراز هویت، به یکی از دفاتر خدمات قضایی و مراکز ثبت نام سامانه ثنا مراجعه می‌کردند. این امکان هنوز هم فراهم است و افراد می‌توانند با در دست داشتن مدارک هویتی به مراکز ثبت نام سامانه ثنا مراجعه کنند.

اما از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ و با راه‌اندازی سامانه احراز هویت آنلاین قوه قضاییه، تمامی مراحل ثبت‌نام در سامانه ابلاغ ثنا، از جمله مرحل احراز هویت، به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور حضوری در دفاتر خدمات قضایی انجام می‌شود. به این ترتیب، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی قوه قضائیه، اقدامات ثبت‌نام در سامانه ثنا و احراز هویت آنلاین و دریافت کد ثنا را در محل اقامت خود انجام دهند. 

خدمات یوآیدی

یوآیدی یکی از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات احراز هویت آنلاین ثنا است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نتیجه احراز هویت را با دقت بالا ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات احراز هویت ثنا غیر حضوری از طریق یوآیدی روی لینک کنید.

لیست مراکز ثبت نام ثنا

لیست مراکز ثبت نام ثنا

برای پیدا کردن نزدیک‌ترین مراکز ثبت‌نام ثنا و دفاتر خدمات قضایی و اطلاع از آدرس مراکز ثبت نام ثنا، می‌توانید به سایت درگاه خدمات الکترونیک قضایی عدل ایران به نشانی adliran.ir مراجعه کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد سایت درگاه خدمات الکترونیک قضایی عدل ایران به نشانی adliran.ir شوید.
  2. از منوی اطلاع‌رسانی که در سمت راست صفحه قرار دارد، گزینه “جستجوی لیست دفاتر خدمات” را  انتخاب کنید.
  3. در صفحه بازشده، استان و شهرستان محل اقامت خود را مشخص کنید و سپس روی گزینه “جستجوی دفتر خدمات” کلیک کنید. به این ترتیب، لیست تمامی مراکز ثبت نام ثنا به همراه جزئیات و آدرس دقیق آن‌ها در استان و شهر مورد نظر نمایش داده شود.

شما می‌توانید به راحتی با کلیک روی گزینه “نمایش تمامی دفاتر خدمات قضایی” لیست همه مراکز ثبت نام ثنا در سطح کشور را به دست آورید.

بعد از مشاهده لیست مراکز ثبت نام ثنا، می‌توانید به یکی از این نزدیک‌ترین دفاتر مراجعه کنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید. با ثبت نام و احراز هویت حضوری ثنا، یک نام کاربری و رمز عبور دریافت خواهید که به کمک آن‌ها می‌توانید وارد سامانه ثنا وارد شوید و ابلاغیه‌های خود را در این سامانه مشاهده کنید.

آدرس مراکز ثبت نام ثنا

برای اطلاع از آدرس مراکز ثبت نام ثنا کافی است مراحل بالا را طی کنید و آدرس دقیق این مراکز را دریافت کنید.

مدارک لازم برای مراجعه حضوری به مراکز ثبت نام ثنا

بعد از دریافت آدرس مراکز ثبت نام ثنا از سایت عدل ایران، کافی است تا در دست داشتن مدارک زیر برای تکمیل ثبت نام اقدام کنید:

  • شناسنامه؛
  • کارت ملّی؛
  • یک قطعه عکس ۳ در ۴؛
  • یک عدد فیش تلفن، آب یا برق برای ثبت آدرس دقیق محل سکونت.

با دریافت نام کاربری و رمز عبور و نهایی شدن ثبت نام، می‌توانید وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا شوید و از تمام خدمات آنلاین قوه قضاییه استفاده کنید.

و در پایان این که…

در این مطلب به بررسی مراکز ثبت نام ثنا و آدرس آن‌ها پرداختیم و دریافتیم افرادی که تصمیم به ثبت نام حضوری در سامانه ثنا دارند می‌توانند با مراجعه به سایت درگاه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی adliran.ir آدرس نزدیک‌ترین دفاتر خدمات قضایی و مراکز ثبت نام ثنا را پیدا کنند و سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ثنا به این دفاتر مراجعه کنند.

سوالات متداول در مورد مراکز ثبت نام ثنا

برای این کار کافی است به سامانه عدل ایران بروید و مراحل این مقاله را دنبال کنید.

برای این کار کافی است با مدارک لازم به مراکز ثبت نام ثنا مراجعه کنید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه