فروش هویت : بازیگران احراز هویت در رمزارزها

فروش هویت
فهرست مطالب

احراز هویت در رمزارزها همواره یکی از بزرگترین چالش‌های افرادی است که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. از طرفی نیز فروش هویت برای دور زدن مرحله احراز هویت این چالش را بسیار بغرنج‌تر کرده است. از این رو در این مطلب از یوآیدی قصد داریم به بررسی نکاتی در خصوص احراز هویت در رمزارزها و فروش هویت بپردازیم. برای کسب اطلاعاتی در این زمینه تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

خرید مطمئن ارز‌های دیجیتالی

رمز ارز‌ها تحول عظیمی را در توسعه‌ی خرید و فروش در بازار‌های جهانی ایجاد کرده‌اند. این فناوری روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و  افزایش دانش در خصوص خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیش‌تری می‌یابد. از این رو رفته رفته کلاهبرداری در این زمینه هم رو به افزایش است.

احراز هویت در خرید و فروش رمز ارز‌ها مسأله‌ بسیار مهمی است که قبل از هرگونه معامله باید از آن اطمینان پیداکنید؛ چرا که لحظه‌ای غفلت در این مورد باعث گرفتار شدن شما در دام سودجویانی خواهد شد که با فروش هویت جعلی سرمایه شما را از بین خواهند برد.

انجام معاملات در شبکه‌های اجتماعی دارای معایب بسیاری است که گاهی منجر به ورشکستگی افراد نیز می‌شود. زیرا بسیاری از افراد در قبال پولی بسیار ناچیز حاضر به فروش هویت خود در این راه هستند.

هرچندوقت یک بار در بازار ارز‌های دیجیتالی، خبری از نوع جدیدی از کلاهبرداری‌ها منتشر می‌شود. یکی از این روش‌ها که بسیار ارزان و ساده‌تر اما هوشمندانه‌تر از سایر روش‌ها است؛ فروش هویت نام دارد.

اجازه دهید بیشتر در این باره توضیح دهیم، شیادان بازار‌های بزرگ رمز ارز‌ها با دادن مبلغ ناچیزی به افراد نام و تصویر آن ها را خریداری می‌کنند. این افراد را که فروش هویت، یکی از اصلی‌ترین کار‌های آن‌ها است بازیگران KYC می‌نامند.

گاهی حتی این افراد حاضرند بدون دریافت هیچ مبلغی هویتشان را در اختیار کلاهبرداران دنیای رمز ارز‌ها قرار دهند تا در این بازار مشهور شوند و قبل از لو رفتن جریان کلاهبرداری و دروغین بودن پروژه صاحب رسم و نام در بازار شوند.

یکی دیگر از کار‌هایی که با هویت افراد انجام می‌دهند، باز کردن حساب‌های بانکی و یا حساب‌های صرافی با کمک شیادان اصلی این بازار است. طبق گزارش‌های منتشر شده تا کنون بیش از بیست بازار زیرزمینی فروش هویت در پلتفرم‌هایی مانند تلگرام، دیسکورد و… شناسایی شده‌اند که کاربران آن‌ها در ازای دریافت تنها هشت الی بیست دلار هویت خود را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با آن حساب بانکی یا حساب صرافی افتتاح کنید.

اکثر افرادی که به فروش هویت می‌پردازند، اهل جنوب شرق آسیا هستند. البته اگر فروشنده درکشوری زندگی کند که در آن ریسک پولشویی کم باشد؛ مبلغی که فرد برای فروش هویت خود درخواست خواهد کرد نسبت به سایر مبالغ بیشتر خواهد بود.

هشدار سرتیک (Certik) به فعالان بازار‌ ارز دیجیتال

این مرکز امنیت بلاکچین هشدار داد که حدود ۴۰ شرکتی که به پروژه‌های رمزارزی نشان KYC اهدا می‌کنند، غیرقابل اعتماد و بی‌ارزش هستند. سرتیک در خصوص نظارت و رسیدگی به این مسائل اعلام کرد که از فناوری بلاکچین و هوش مصنوعی برای تشخیص هویت و شناسایی کلاهبرداران در این فضا استفاده خواهد کرد.

البته به دلیل غیر متمرکز بودن بلاکچین شناسایی این افراد بسیار دشوار خواهد بود و از کاربران خواست قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای درباره مدیران و پروژه اجرایی تحقیقات لازم را انجام دهند.

دنیای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بسیار گسترده است. در این میان یکی از روش‌های آن استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند کانال‌های تلگرامی می‌باشد که، با یک جست و جوی ساده در تلگرام و اینستاگرام به راحتی امکان اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال فراهم می‌شود.

البته این روش معایب و خطرات بسیاری دارد که ممکن است سرمایه شمابه خطر بیفتد، مثلاً امکان دارد بعد از اینکه پول خرید ارز را به حساب فروشنده ارسال کردید، هیچ ارزی دریافت نکنید و یا بعد از اینکه ارز‌های خود را به حساب خریدار ارسال کردید پولی بابت فروش آن دریافت نکنید.

احراز هویت اصلی‌ترین بخش از معاملات ارزهای دیجیتال

توجه داشته باشید که احراز هویت باید یکی از اصلی‌ترین اقدامات شما قبل از انجام هر گونه معامله‌ای باشد. اگر این مورد را به درستی انجام ندهید همان طور که گفته شد امکان از دست رفتن سرمایه‌تان وجود دارد.

مطمئن‌ترین روش برای شما استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال است که به راحتی در آن می‌توانید احراز هویت کنید و از گزند کلاهبرداران در ‌امان بمانید. البته شما می‌توانید هنگام خرید و فروش مجازی نیز احراز هویت انجام دهید تا هویت فرد مشخص و تأیید شود تا در صورت سرقت بتوانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

اگر هنگام خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی احراز هویت انجام شود، افرادی که قصد فروش هویت خود را دارند مجبور به عقب نشینی خواهند شد و کم کم خرید و فروش رمز ارز‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

نتیجه‌گیری

هرگز بدون احراز هویت و کسب اطمینان از پروژه و یا فرد مقابل اقدام به خرید یا فروش رمزارزهای خود نکنید. زیرا با این کار دست کلاهبرداران اینترنتی و افراد سودجوی جویای نام که با فروش هویت خود و با نادرستی در این راه معروف می‌شوند را از بازار جهانی رمز ارز‌ها کوتاه می‌کنید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه