آغاز تا پایان هویت دیجیتال – بخش سوم : استمرار احراز هویت و اعتماد

هویت امن دیجیتال و ایجاد زنجیره اعتماد
فهرست مطالب

یک سیستم امنیتی، همیشه به اندازه‌ی ضعیف‌ترین قفلش قدرت دارد. حتی پس از احراز هویت کامل کاربر در اولین مرتبه، هویت آن باید در همه تراکنش‌های بعدی نیز به همان صورت مورد تایید قرار بگیرد. با استمرار احراز هویت دیجیتال، هنگامی که فردی یک حساب بانکی افتتاح کند، دیگر لازم نیست که متصدی برای احراز هویت و بررسی مدرک شناسایی، پین کد و حضور شخص، انجام معاملات را متوقف کند. بنابراین برای پایداری اعتماد در فضای آنلاین لازم است که در تمامی تراکنش‌های بعدی همان میزان اطمینان و امنیتی حاصل شود که در مرحله اول برای ایجاد زنجیره اعتماد مورد نیاز است. یک پیوند و مرحله ضعیف می‌تواند همه چیز را خراب کند.

 

بخش اول این مطلب را اینجا بخوانید

 

گسترش روزافزون استفاده از بیومتریک چهره

 

 هر آیتم بیومتریک انسان (اثر انگشت، چهره، عنبیه، صدا و غیره) را می‌توان برای تبدیل اطلاعات حقیقی به داده‌های دیجیتالی و متعاقباً تأیید اعتبار کاربران استفاده کرد اما به دلیل اینکه تجربه کاربری بسیار مهم است، بیومتریک چهره با توجه به بصری، بدون تماس و مبتنی بر وب بودن آن، به سرعت به عنوان روش غالب در حال رشد است و می‌توان آنرا در هر دستگاه متصل به دوربین ۲ بعدی استاندارد که دارای سرعت و دقت مناسب است، استفاده کرد و از یک مفهوم فرهنگی کاملاً آشنا به نام سلفی بهره گرفت. با داشتن بیومتریک چهره که توان تأیید و احراز هویت را بالا می‌برد، می‌توان از راه دور در بانک حساب باز کرد و امور مالی خود را با استفاده از هر دستگاه هوشمند استاندارد، بدون داشتن سخت افزار تخصصی برای بیومتریک، مدیریت کرد.

 

حتی پس از احراز هویت بیومتریک در مرحله اول، هنوز هم تأیید هویت دو عاملی مبتنی بر دانستنی‌های فردی و پیام کوتاه، دارای همان مشکلات امنیتی ذکر شده هستند. به دلیل اینکه رمزعبور مربوط به یک هویت تأیید شده، همچنان می‌تواند در معرض خطر باشد، همانطور که یک توکن یا کارت شناسایی هم در معرض خطر جعل قرار دارند. این موارد پیوندها و مراحل ضعیف محسوب شده که باعث خراب شدن همه چیز می‌شوند. بنابراین بیومتریک قوی‌ترین و شهودی‌ترین گزینه برای تأیید اعتبار در تراکنش‌های بعدی و همچنین کاربردی‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها است. نکته دیگر اینکه، به لطف میزان دسترسی بالای ویژگی‌های بیومتریک در تلفن‌های هوشمند – به ویژه Face ID Apple و تشخیص چهره ۳ بعدی برای بازکردن قفل در Google Pixel 4 – به طور متوسط تعداد کاربرانی که با باز کردن قفل تلفن‌های هوشمند با اسکن چهره آشنا و راحت هستند، به طور روزافزونی در حال افزایش است.

 

بخش دوم این مطلب را اینجا بخوانید

 

افزایش تجربه کاربری با بیومتریک چهره

 

بنابراین با در نظر داشتن هدف ارائه بهترین تجربه کاربری، علاوه بر کاهش امکان درز داده‌ها، ایده‌آل‌ترین راهکار هویتی end-to-end، راهکاری سهل، بدون نیاز به حضور، سریع و مستقل از نوع دستگاه است. احراز هویت مبتنی بر چهره، که به شیوه‌ای متمرکز اجرا شده باشد، اطمینان می‌دهد که می‌توان استمرار احراز هویت را با کیفیت بالا و مستقل از مکان کاربر و دستگاه مورد استفاده، اجرا کرد. احراز هویت بیومتریک متمرکز، طیف کاربردی گسترده، با بهینه‌ترین حالت تجربه کاربری و امنیت نسبت به درز اطلاعاتی را ممکن می‌سازد.

بخش اول: از آغاز تا پایان هویت امن دیجیتال: نیاز به متوقف کردن چرخه درز اطلاعات

بخش دوم: از آغاز تا پایان هویت امن دیجیتال: ایجاد زنجیره اعتماد در فضای مجازی

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه