اشتباهات رایج احراز هویت

اشتباهات رایج احراز هویت
فهرست مطالب

تأیید هویت مشتری یکی از دغدغه‌های بزرگ کاربران نهایی است. ممکن است مشتریان شما در روند کار مرتکب اشتباهات زیادی شوند و کمی به دردسر انداختن مشتریان منجر به افزایش نرخ ترک صفحه (پرش) می‌شود. از طرفی نیز افزایش ترک صفحه خبر خوبی برای کسب و کار نیست. خوب می‌دانیم که اگر مشتریان روند کسب و کار شما را نفهمند و نظرات منفی درج کنند، چه عواقب بدی خواهد داشت. از این رو در این مطلب قصد داریم از اشتباهات رایج احراز هویت که کاربران نهایی مرتکب آن‌ها می‌شوند، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

شاید تایید هویت برای بسیاری از افراد فرآیند دست و پا گیری باشد، اما شرکت یوآیدی سادگی و در عین حال کارآمدی فرآیند احراز هویت را تضمین می‌کند. طی سال‌ها، با مشکلات گوناگون و دلایل متعدد برای عدم تایید هویت افراد روبرو شده‌ایم. برای آنکه اطمینان حاصل کنیم کاربران نهایی مرتکب همان اشتباهات رایج احراز هویت نمی‌شوند، در اینجا مختصری از اشتباهات کلی کاربران نهایی در فرایند تایید هویت را بررسی می‌کنیم.

به لطف تلاش‌های مضاعف Shufti Pro در زمینه هوش انسانی و هوش مصنوعی، کارشناسان احراز هویت ما ۱۰ مورد از اشتباهات رایج احراز هویت کاربران نهایی را شناسایی کرده‌اند که منجر به عدم تایید هویت مشتریان می‌شود. این اشتباهات را با شما در میان می‌گذاریم.

اشتباهات رایج احراز هویت کاربران نهایی

۱) عکس‌های تار و مبهم از مدرک شناسایی

رایج‌ترین اشتباه، ارسال تصاویر غیرقابل اطمینان یا تار از مدارک شناسایی است. مشتریان تصاویر واضح و قابل قبولی از مدرک شناسایی مورد تایید دولت، بارگذاری نمی‌کنند. در نهایت، سیستم قادر نیست هویت فرد را تأیید کند.

۲) تصاویر فتوشاپی از مدرک شناسایی

مشتریان برای آنکه کیفیت تصویر را افزایش دهند، تصویر را به کمک فتوشاپ ویرایش می‌کنند و سیستم ما تصاویر فتوشاپ شده را قبول نمی‌کند. سیستم اصالت و غیرجعلی بودن سند را بررسی می‌کند و سند ویرایش شده را به عنوان یک سند دستکاری شده می‌شناسد و و فرایند ثبت نام/ورود مشتری مختل می‌شود.

اشتباهات رایج احراز هویت

۳) نسخه اسکن شده از مدرک شناسایی

سیستم تأیید هویت مشتری فقط عکس اصل مدارک شناسایی صادر شده توسط دولت را می پذیرد. تصاویر اسکن شده قابل قبول نیستند و بسیاری از کاربران نهایی مرتکب این اشتباه می‌شوند. در نهایت، اعتبار مدرک شناسایی تأیید نمی‌شود و در نتیجه کسب و کار مشتریان خود را از دست می‌دهد.

۴) نوع مدرک شناسایی ارسال شده برای تأیید اشتباه است

صاحبان کسب و کار می‌توانند انتخاب کنند کدام مدرک شناسایی تایید شود. در صورتی که کاربر نهایی مدرک شناسایی به غیر از آنچه کسب و کار انتخاب کرده، ارائه کند، احراز هویت ناموفق خواهد بود. به عنوان مثال، اگر تاجر (مشتری ما) برای تأیید هویت گواهینامه رانندگی را انتخاب کرده باشد و مشتری گذرنامه را بارگذاری کند، مدرک شناسایی تأیید نخواهد شد.

۵) مدرک شناسایی منقضی شده

اسناد هویتی پانچ شده و منقضی شده مدرک شناسایی معتبری محسوب نمی‌شوند. متأسفانه، برخی از کاربران نهایی مدارک شناسایی منقضی یا منگنه شده ارائه می‌دهند که برای احراز هویت مشتری غیرقابل قبول است.

۶) تصاویر برش خورده از مدرک شناسایی بارگذاری شده

هنگام بارگذاری مدرک شناسایی، مشتریان نمی‌توانند تصویر کاملی از سند ارائه کنند. گاهی اوقات قسمت پایین مدرک شناسایی قابل مشاهده است یا ممکن است کاربر نهایی هنگام بارگذاری مدرک، قسمتی از تصویر را برش دهد. در هر صورت، Shufti Pro احراز هویت را تایید نخواهد کرد.

۷) عکس‌های ارسال شده غیرطبیعی برای تأیید چهره

تصاویر بارگذاری شده برای تأیید چهره باید واضح باشند و تصاویر تحریف شده (کج و معوج) یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که منجر به عدم تأیید هویت می‌شود. به طور کلی تلاش برای تغییر مدارک شناسایی نوعی حمله جعل/ کلاه‌برداری شناخته می‌شود.

۸) بارگذاری سلفی های ویرایش شده

در دنیای عکس‌های سلفی، اغلب مردم تصاویر فیلتر شده را به عکس طبیعی خود ترجیح می‌دهند. با این حال، تلاش برای ویرایش و فیلتر عکس منجر به عدم تأیید هویت می‌گردد. سیستم تأیید چهره ما هیچگونه فیلتر، ماسک، عینک و امثال آن را نمی‌پذیرد. برای تأیید چهره، تصویر باید واضح باشد و عکس اصلی بدون فیلتر باشد.

۹) چهره فرد در سلفی واضح نیست

جدا ز سایر موارد، این مساله رایج ترین مشکل در تأیید چهره است. ناتوانی در ارائه عکس سلفی واضح، اصلی‌ترین دلیل عدم تأیید چهره در اغلب موارد است. برای تأیید چهره در Shufti Pro، سلفی باید واضح باشد تا بررسی های متکی به هوش مصنوعی درست صورت گیرد.

۱۰) عکس روی مدرک شناسایی با سلفی مطابقت ندارد

تأیید چهره بخش جدایی ناپذیر تأیید هویت است. طبق روش ما، مشتری باید در زمان تأیید هویت، یک عکس سلفی ارسال کند. عکس هایی که قبلاً گرفته شده، تصاویر برش خورده، تصاویر دارای فیلتر و هرگونه عکس ویرایش شده دیگری قابل قبول نیست. سلفی با عکس موجود در سند شناسایی صادر شده توسط دولت تطبیق داده می‌شود. در صورت عدم تطابق به هر دلیلی، تأیید هویت ناموفق خواهد بود.

Shufti Pro چگونه از بروز اشتباهات رایج احراز هویت جلوگیری می‌کند؟

تمام مراحل مورد نیاز برای احراز هویت در هر مرحله از آن به طور واضح ذکر شده است. ابتدا برای دریافت اطلاعات شخصی از مشتری اجازه گرفته می‌شود و سپس، مراحل تأیید هویت آغاز می‌شود. تأیید هویت یوآیدی بسیار ساده است.

  • کاربر نهایی برای احراز هویت ثبت نام می‌کند.
  • مدرک شناسایی معتبر که توسط دولت صادر شده، بارگذاری می‌شود.
  • صحت اطلاعات موجود در مدرک شناسایی ارزیابی می‌شود و برای بررسی جعل، دستکاری و غیره اصل مدرک بررسی می‌شود.
  • برای تأیید چهره یک ویدیوی سلفی از مشتری دریافت می شود تا از حضور کاربر در زمان تأیید هویت اطمینان حاصل شود.
  • نتایج تأیید هویت بی وقفه ارائه می‌شود و گواهی تأیید هویت فرد در سازمان ذخیره می‌شود.
  • مشتری وارد سیستم می‌شود.

نتیجه‌گیری

کاربران نهایی در مورد فرآیند تأیید هویت ابهامات زیادی دارند. بارگذاری تصاویر اسکن شده یا فتوشاپ شده، بارگذاری مدرک شناسایی اشتباه برای تأیید هویت، اسناد منقضی شده و تصاویر تحریف شده از جمله اشتباهات رایجی هستند که تیم ما با گذشت زمان با آن‌ها روبرو شده است.

متأسفانه، این اشتباهات منجر به عدم تأیید هویت می‌شود. با ارائه دستورالعمل‌های متکی به هوش مصنوعی و به کمک پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، شرکت یوآیدی اطمینان حاصل می‌کند که کاربران نهایی فرایند احراز هویت را به موثرترین شیوه ممکن انجام می‌دهند.

اگر در مورد احراز هویت مشتری سوال بیشتری دارید حتما با تیم پشتیبانی مشتریان ما در تماس باشید و تمام نگرانی‌های خود را بی فوت وقت با ما در میان بگذارید!

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه