ارزش های یوآیدی: ۳. فرهنگ کشف نوآورانه

فرهنگ نوآوری
فهرست مطالب

سازمانهای موفق به درون نگاه می کنند، اما دیگران به دنبال ایده های تازه و راه های جدید برای حل مشکلات هستند. محیط دارای فرهنگ نوآوری، محیطی است که از خلاقیت و نوآوری در سازمان پشتیبانی می کند و تلاش ها را برای استخراج ارزش اقتصادی و اجتماعی از دانش پیش می برد و با این کار، محصولات، خدمات یا فرآیندهای جدید یا بهبود یافته تولید می کند.

فضای یکپارچه سازمان

باز کردن راههای جدید کار در بین صنایع بسیار ضروری است تا سازمانها بتوانند محصولات و خدمات نوآورانه را به بازار بیاورند و با مشتریان و کارمندان خود در ارتباط باشند. رویکرد سیستمی برای ایجاد و پرورش سازمانهای خلاق ضروری است. اگر اجزای یک سازمان به هم پیوسته و وابسته به یکدیگر باشد، باید سیستم را به طور کل در نظر گرفت و ابدا به طور جداگانه بر اجزای آن تمرکز نکرد.

سازمان ها در هر صنعتی در تلاشند تا به پیشرفت های سریع تکنولوژیکی و تغییر انتظارات مصرف کننده که ارتباط و توانایی آنها در ارائه راه حل های نوآورانه را به چالش می کشد، پاسخ دهند.

در پاسخ به نیاز به نوآوری بیشتر، شرکت ها رویکردهای مختلفی را ایجاد می کنند. مانند ایجاد موقعیت هایی مثل اضافه کردن تیم های جدید و گروه های خلاق داخلی که برای این کار اختصاص داده شده اند. برای سازمانهایی که سرمایه گذاری عمیقی برای گشودن مسیر خود به سمت نوآوری انجام می دهند، یک تغییر چشمگیر در چشم انداز برای ایجاد تأثیر پایدار لازم است.

تمرکز روی خلاقیت خلاقیت و نوآوری فردی در سازمان

مطالعات متعدد، “فضای باز سازمانی” را به عنوان یک اصل اساسی در ایجاد یک تجارت چابک و نوآور نامگذاری می کنند. خلاقیت فردی و سازمانی، یک اساس برای ایجاد فرهنگ هدف محور برای رشد نوآوری است. خلاقیت، یک ویژگی مشخص بنیادی برای بیان انسان است. ما به خلاقیت و هدف برای یافتن و بیان صدای خود و دستیابی به چشم اندازها، روش ها و نتایج جدید خود نیاز داریم.

فرهنگ مناسب برای خلاقیت و نوآوری در سازمان چیزی است که هم رهبران و هم کارمندان در سازمان های خود به آن نیاز دارند و به آن اهمیت می دهند. تحمل شکست، تمایل به آزمایش، ایمنی روانشناختی، بسیار مشارکتی و غیر سلسله مراتبی رفتارهایی هستند که باعث عملکرد ابتکاری بهتر تبدیل می شود.

حقیقت این است که تحمل شکست نیاز به داشتن افراد فوق العاده شایسته دارد. تلاش برای ایجاد مدلهای جدید تکنولوژیکی یا تجاری با عدم اطمینان همراه است. آنچه را نمی دانید باید هرچه پیش می روید یاد بگیرید. در این شرایط “شکست ها” درس های ارزشمندی در مورد مسیرهای پیش رو ارائه می دهد. اما شکست می تواند ناشی از طراحی های کم فکر، تحلیل های نادرست، عدم شفافیت و یا مدیریت غلط باشد. برای مثال Google میتواند به کارمندان خود اعتماد کند زیرا آنها از شکست در راه ایده خود نمی ترسند.

فضا را انعطاف پذیر کنید

فضاهای نوآوری برای پشتیبانی از نظارت و ایده های کارکنان باید دوباره تنظیم شوند: سوئیچ بین حالتهای مختلف کار، جریان پویای اطلاعات و ابزارهایی که می آیند و می روند. بعلاوه، ممکن است سازمانها به طور همزمان یا به ترتیب به استفاده از فضا توسط چندین تیم پروژه نیاز داشته باشند که این امر اهمیت انعطاف پذیری را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند.

تکیه بر فرهنگ خلاقیت و نوآوری در یوآیدی

یوآیدی با ایجاد فضای باز در سازمان و با تکیه بر خلاقیت و نوآوری در سازمان خود رو به جلو پیش می رود. خلاقیت یک سازمان و اکوسیستم برخاسته از تجربه از اشتباهات و شکست های متعدد می باشد. متاسفانه در کشور ما دیدگاه صحیحی نسبت به شکست جا نیفتاده است. شکست های اولیه، یک پیروزی بزرگ را پایه ریزی می کنند. دارن هاردی، نویسنده کتاب پرفروش اثر مرکب، استمرار در مسیر را علت تغییرات مثبت و وصول به موفقیت می داند.

کار گروهی
کار گروهی

در یوآیدی فضا برای طرح ایده برای استفاده از نظرات کارکنان بسیار مناسب می باشد. یوآیدی به منظور وصول به خلاقیت و در نتیجه آن موفقیت، به نیروهای داخلی خود تکیه دارد و موفقیت را در خارج از محیط شرکت متصور نیست.

یوآیدی با تکیه بر نیروی خود و با نگاه به درون موفقیتهای چشمگیری در مدت کم در حوزه احراز هویت دیجیتال به دست آورده است. احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا نمونه های فعالیت موفقیت آمیز یوآیدی می باشند. 

KPIها و ارزش هایی که یوآیدی خود را بر اساس آنها مورد بررسی قرار می دهد، عبارتند از:

  1. خودپروری؛ یادگیری اصل کار است
  2. کار تیمی، لازمه ادامه حیات کسب و کارها
  3. فرهنگ کشف نوآورانه، خلاقیت و نوآوری در سازمان
  4. تمرکز بر تأثیر بر جامعه با تفکر بزرگ و باز
  5. اول مشتری؛ سفارشی سازی خدمات بر اساس نیاز مشتری
برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه