ارزش های یوآیدی : ۲. کار تیمی

change the game
فهرست مطالب

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه برخی از تیم های کاری کار تیمی موثر نشان می دهند و بعضی تیم های دیگر برای حیات تیم ناکارآمد هستند؟ کار تیمی موثر عمیقاً ساده و در عین حال دشوار است و موفقیت یک تیم خاص نیز با فرهنگ سازمان آنها ارتباط دارد.

کار تیمی چیست؟

کار تیمی را می توان توانایی اعضای تیم برای همکاری مشترک ، برقراری ارتباط موثر ، پیش بینی و برآورده ساختن خواسته های یکدیگر و ایجاد اعتماد به نفس و در نتیجه یک اقدام جمعی هماهنگ تعریف کرد. با این حال ، پاسخ صریح و مستقیمی به سوال “کار تیمی چیست؟” ارائه نشده است. طبق گفته مک اینتایر و سالاس (۱۹۹۵) ، کار تیمی یکی از مولفه های مهم عملکرد تیم است و نیاز به توضیح نحوه رفتار یک تیم دارد. چهار ویژگی اصلی رفتاری وجود دارد که کار تیمی را تشکیل می دهد: (الف) نظارت بر عملکرد ، (ب) بازخورد ، (ج) ارتباط حلقه بسته و (د) رفتارهای پشتیبان.

مزایای کار تیمی

اعضای تیم هنگام ارائه نظر برای کار تیمی باید احساس راحتی کنند. هیچ مانعی (به عنوان مثال ، درجه ، تصدی) نباید بین اعضایی که این اطلاعات حیاتی را می دهند و یا دریافت می کنند ، وجود داشته باشد. جریان آزاد تبادل نظر در بالاترین سطح کار تیمی وجود دارد.

کار تیمی:

ایده های جدیدی به ارمغان می آورد

به حل مشکلات کمک می کند

از همه اعضای تیم توسط تیم حمایت می کند

باعث ایجاد روحیه می شود

باعث تقویت روابط کاری و ایجاد روابط کاری قوی می شود

ساختار خوب کار تیمی، تنوع اندیشه ، خلاقیت ، دیدگاه ها ، فرصت ها و رویکردهای حل مسئله را در اختیار سازمان شما قرار می دهد. یک محیط مناسب تیمی به افراد اجازه می دهد تا به طور جمعی طوفان فکری انجام دهند که به نوبه خود موفقیت آنها را در حل مسئله افزایش می دهد و با کارایی موثرتری به راه حل می رسند. هنگامی که اعضای تیم از مسئولیت ها و نقش های خود و همچنین اهمیت اتکا به بقیه اعضای تیم خود مطلع شوند ، اعضای تیم به سمت همان دیدگاه ، ارزش ها و اهداف سوق می یابند. نتیجه ایجاد یک محیط کار بر اساس مشارکت ، اعتماد ، حمایت ، احترام و همکاری است.

حذف کلمه “من” در کار گروهی

همانطور که در بالا ذکر شد ، کار گروهی در محیط کار مهم است. زیرا افراد را از زمینه ها و سطح مختلف تجربه دور هم جمع می کند. در نتیجه ، پروژه هایی که شامل کار گروهی هستند نیز به عنوان فرصتی برای پیشرفت و یادگیری حرفه ای عمل می کنند.

افرادی که با هم کار می کنند می توانند بیش از آنکه به طور مستقل روی یک پروژه کار کنند ، تولید و نتایج بهتری کسب کنند. یک جمله قدیمی می گوید: در یک تیم، “من” وجود ندارد.

اما این فقط نیمی از داستان است. مدیران موثر در دفتر، باید اهمیت حفظ هماهنگی تیم و قرار دادن افراد را در موقعیت هایی که می توانند موفق باشند ، بدانند. “من” در تیم وجود ندارد ، اما مطمئناً “ما” در تعادل وجود دارد. کار گروهی موفق ، مهارت های کارکنان و نیازهای سازمان را متعادل می کند و در نتیجه فضای برنده و شادی برای کل شرکت ایجاد می کند.

یوآیدی، حاصل کار گروهی

ما در شرکت یوآیدی، با هم ، در آن سوی مرزهای “من” ، برای برآوردن نیازهای مشتریان و کمک به پیروزی شرکتمان همکاری می کنیم.

کار تیمی
کار تیمی

این جمله در شعار خلاصه نمی شود. در شرکت یوآیدی، زمانی که نیاز به همفکری و ابراز ایده و نظر باشد، موقعیت سازمانی و فردی به معنای واقعی حذف شده و همه در قالب یک تیم منسجم و دلسوز به ایفای نقش پرداخته و از یکدیگر ایده می گیریم. کار گروهی ، یکی دیگر از اولویت ها و ارزش های یوآیدی است. همه موفقیت های یوآیدی مانند احراز هویت غیرحضوری سجام برای دریافت کد بورسی و یا احراز هویت سامانه ثنا و همه همکاری های دیگر آن در سایه کار تیمی واقعی اتفاق افتاده است.

KPIها و ارزش هایی که یوآیدی خود را بر اساس آنها مورد بررسی قرار می دهد، عبارتند از:

  1. خودپروری؛ یادگیری اصل کار است
  2. کار تیمی، لازمه ادامه حیات کسب و کارها
  3. فرهنگ کشف نوآورانه، خلاقیت و نوآوری در سازمان
  4. تمرکز بر تأثیر بر جامعه با تفکر بزرگ و باز
  5. اول مشتری؛ سفارشی سازی خدمات بر اساس نیاز مشتری
برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه