نرم‌افزار احراز هویت چه کاربردی دارد؟

نرم‌افزار احراز هویت
فهرست مطالب

نرم‌افزار احراز هویت ترکیبی از دانش، تجربه و تایید مشتریت‌ را بشناس لازم در صنعت مربوطه طی ۲۰ سال گذشته است. همه این‌ها در الگوریتمی آورده شده که به واسطه فناوری‌ای مدرن و پویا فرآیند تجربه کاربری شما را بهینه‌سازی کرده و زحمت، خطاهای انسانی، کشمکش و کاغذبازی را کاهش می‌دهد.

مقدمه

اکثر نهادها و سازمان‌های مالی در عصر دیجیتال به فضای آنلاین روی آوردند که در آغاز محیطی آشفته و بی‌قانون بود. امکان ناشناس ماندن افراد در این محیط باعث شد تا شاهد همه نوع فعالیت کلاهبرداری باشیم:

  • ساختن حساب‌ها و هویت‌های آنلاین جعلی
  • فریب از طریق کارت اعتباری
  • پولشویی

ازجمله این فعالیت‌ها بودند.

امروزه تجربه آنلاین مشتری برای بسیاری از کسب‌وکارها چالش‌برانگیز است. چون قادر به تمیز دادن مشتری خوب از بد نیستند. در نتیجه، این فرایند را با مشکل مواجه کرده و ضرر به همراه داشته است. اما رفته رفته دنیای آنلاین قانون‌مند شد. سازمان‌های مالی نیز مجبور شدند با قوانین جدید همسو شوند. این امر نیاز به نرم‌افزار احراز هویت را به وجود آورد تا کسب‌وکارهای آنلاین بتوانند فرایند تجربه مشتری را بهینه سازی کرده و قانونی عمل کنند.

مطالعات نشان می‌دهند که زمان و پول صرف شده توسط نهادهای مالی و ارائه‌دهندگان خدمات بر سر تجربه کاربری رو به رشد است. شرکت‌ها با سخت‌گیرانه‌تر شدن مقررات مشتریت‌رابشناس، ضدپولشویی و مدیریت داده به دنبال راهی برای بهبود تجربه کاربری هستند. فرایندهای دستی قدیمی احراز هویت نیز کنار گذاشته شده‌اند.

این یعنی نهادهای مالی و ارائه‌دهندگان خدمات برای دسترسی به این سرویس‌ها زمان و پول زیادی صرف می‌کنند و گرفتار سیستم پردازش دستی غیردقیق، مالیاتی و گسیخته هستند. مقررات سخت‌گیرانه‌تر خواهند شد و بهتر است شرکت‌ها به دنبال روش‌های کارآمدی برای احراز هویت و بهینه‌سازی تجربه کاربری باشند.

خوشبختانه، نرم‌افزار احراز هویت خودکار ما با همین هدف طراحی شده است. نهادهای مالی و ارائه‌دهندگان خدمات می‌توانند با بهره‌گیری از احراز هویت امن در زمان و پول صرفه جویی کرده و با حدف بی دقتی و خطاها مانع کلاهبرداری شده و با مقررات فعلی و آتی همسو شوند.

احراز هویت چگونه عمل می‌کند؟

پیروی از مقرررات ضد پولشویی برای نهادهای مالی تعدادی از کسب‌وکارها الزامی است. این شرکت‌ها باید از تمام توان خود استفاده کنند چون پولشویی در اقتصاد و ساختارهای مالی اختلال ایجاد می‌کند. بخشی از این رویه آشنایی ما مشتریان است که مشتریت‌رابشناس و ارزیابی بایسته مشتری نام دارد. طی این روش هویت مشتریان تایید شده و سابقه سیاسی و غیره آنان بررسی می‌شود. طی ارزیابی بایسته مشتری نیز نظارت بر تبادلات، ارزیابی ریسک و حسابرسی انجام خواهد شد.

ارائه دهندگان خدمات باید برای بهبود تجربه کاربری هویت مشتریان را تایید کنند. طی روش دستی این کار اطلاعات قابل تشخیص شخصی جمع‌آوری شده و اطلاعاتی مانند نام کامل مشتری، آدرس و تاریخ تولد او با پاسپورت یا گواهینامه رانندگی تطبیق داده می‌شود. این کار توسط شخص سوم انجام شده و او به صورت دستی اطلاعات را ارزیابی می‌کند. اما این شیوه کند، پر از خطا، در معرض خطر جعل و ناامن است.

به علاوه، افزایش مقررات باعث شده تاییدکنندگان دستمزد بیشتری تقاضا کنند. همه این‌ها پیروی شرکت از مقررات و تجربه کاربر را با مشکل مواجه کرده و جریمه به دنبال دارد. اما نرم‌افزار احراز هویت مشتری می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. فرآیندهای خودکار از طریق ارائه دسترسی آنی به هویت‌های دیجیتال مورد تایید مشتریان نقاط ضعف سیستم را از بین می‌برد. همچنین دیگر به تاییدکنندگان نیازی نیست و علاوه بر حذف خطاهای انسانی در پول و زمان صرفه‌جویی می‌شود.

نرم‌افزار احراز هویت چگونه صرفه جویی مالی را ممکن می‌سازد؟

مطالعات نشان داده‌ند که شرکت‌ها سالانه برای همسوسازی خود با مقررات ضدپولشویی بین ۸۵۰۰۰۰ هزار تا ۱۵.۸ میلیون دلار هزینه می‌کنند. فرایند دستی قدیمی مشتریت‌رابشناس نیز هزینه‌بر است. نرم‌افزار احراز هویت این هزینه را کاهش می‌دهد.

نرم‌افزار احراز هویت

چرا احراز هویت دستی هزینه‌بر است؟

نخست این که، تعداد کارکنان و تاییدکنندگان معتمد کم است و آنان دستمزد زیادی درخواست می‌کنند. طی سال‌های اخیر مقررات ضدپولشویی افزایش یافته و این دلیل تقاضای زیاد برای این خدمات است. شرکت نیز مجبور است برای هر کدام از مشتریان هزینه بپردازد و هزینه تمرین و استخدام کارکنان افزایش می‌یابد.

آمارها نشان می‌دهند که تنها در سال ۲۰۱۹ دستمزدها ۱۱% افزایش یافتند و این رشد تا امروز ادامه دارد. شرکت‌هایی مانند جی‌پی‌مورگن مجبور شدند ۵۰۰۰ نیرو اضافی استخدام کنند و سالانه ۱ میلیارد دلار بیشتر هزینه کنند.

از طرفی نیز نهادهای مالی و ارائه دهندگان خدمات به خاطر چالش‌های فرآیند مشتریت‌رابشناس با ضرر روبه‌رو شده‌اند و تجربه مشتری افت کرده است. دشواری فرایند ثبت نام باعث می‌شود مشتریان به سراغ دیگر شرکت‌ها بروند. تجربه کاربر و مدیریت مشتری ضعیف سالانه ۱۰ میلیارد دلار هزینه به دنبال دارد.

به علاوه، شرکت‌ها گرفتار جریمه‌ عدم پیروی از مقررات شده‌اند. مطالعات نشان می‌دهند که نهادهای امریکایی طی ۱۰ سال پیش ۲۳ میلیارد دلار جریمه شدند و ۲ میلیارد دلار جریمه دیگر نیز در سال ۲۰۱۹ شامل حال آنان شد.

نرم‌افزار تایید هویت چگونه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد؟

نرم‌افزار احراز هویت آنلاین مجموعه چندلایه‌ای از فناوری‌های خودکار است که بدون نیاز به شخص سوم تاییدکننده، هویت را تایید می‌کند. سرویس ما با بهره‌گیری از نرم‌افزار تشخیص چهره زیست‌سنجی، تشخیص زنده‌بودن، تشخیص کاراکتر چشمی و مطابقت خودکار با دیتابیس به صورت خودکار مشتریان را تایید می‌کند.

برای این منظور کاربران تنها باید هویتی دیجیتال بسازند که توسط این فناوری‌ها تایید خواهد شد. این تصدیق تایید هویت دیجیتال هم‌اکنون درصورت درخواست نهادها مبنی بر تایید هویت مشتری دسترس‌پذیر است.

در مقررات جدید نیز به کاربران اطلاع داده می‌شود تا در صورت نیاز هویت دیجیتال خود را به‌روزرسانی کنند. بنابراین دیگر به تاییدکنندگان شخص سوم هزینه‌بر و تیم‌های نظارت بر پیروی از مقررات نیازی نیست و خطای انسانی و کلاهبرداری از بین می‌رود.

به علاوه بهبود تجربه مشتری نرخ ریزش مشتری را کاهش خواهد داد. شما می‌توانید مزایای استفاده از نرم‌افزار احراز هویت خودکار را در هند مشاهده کنید. مسئولان پس از نصب سیستم الکترونیکی مشتریت‌رابشناس مبتنی بر “ادهار” در سراسر کشور کاهش هزینه احراز هویت مشتری از ۱۵ به ۰.۵۰ دلار را گزارش داده‌اند.

نرم‌افزار احراز هویت چگونه تاخیر فرایند پذیرش را کاهش می‌دهد؟

اگرچه امروزه فرایند پذیرش ۲۰ روز زمان می‌برد اما یک سوم افراد و شرکت‌ها زمان بیشتری گزارش کرده‌اند. خوشبختانه، سرویس احراز هویت کارامد و مناسب رشد ما این زمان را کاهش می‌دهد.

چرا فرایندهای احراز هویت دستی پذیرش را به تاخیر می‌اندازند؟

مقررات جدید مشتریت‌رابشناس و ضدپولشویی بار کاری سیستم و تاییدکنندگان شخص ثالث را افزایش داده‌اند. فرایندهای دستی مشتریت‌رابشناس بسیار زمانبر هستند چون حجم کاغذبازی زیاد بوده و تعداد کم افسران ناظر بر پیروی از مقررات و تاییدکنندگان بر این زمان افزوده است.

به علاوه، تقاضای بیش از پیش برای خدمات مالی بدین معناست که تعداد بیشتری بررسی‌های مشتریت‌رابشناس و شیوه‌های احراز هویت درحال انجام هستند. حجم کار تاییدکنندگان و تیم‌های نظارت بر انجام مقررات سربه‌فلک کشیده است. خطای انسانی ناشی از افزایش حجم کار مسئله مشکل‌ساز دیگر است. تصحیح این خطاها نیز به زمان فرایند پذیرش مشتریان می‌افزاید و نرخ ریزش مشتری افزایش خواهد یافت.

مطالعات نشان می‌دهند که فرایندهای ناکارآمد مدیریت داده، زمان پذیرش ۸۰% موارد را افزایش دادند. مثلا صنعت مدیریت سرمایه را درنظر بگیرید. اکثر شرکت‌های مدیریت سرمایه تلاش دارند زمان فرآیندهای پذیرش را به زیر ۴ هفته کاهش دهند و نیمی از مدیران نگران تاثیر ریزش مشتریان بر آینده کسب وکار هستند. حتی برخی مطالعات نشان داده‌اند که ۱۴% افراد با ارزش خالص بالا فرایندهای پذیرش ۴۰ روزه و بیشتر تجربه کردند.

نرم‌افزار تایید هویت چگونه پذیرش را تسریع می‌کند؟

از آن‌جا که ۳۶% نهادهای مالی با ضرر ناشی از پذیرش زمانبر مواجه شده‌اند به فناوری‌های احراز هویت کارامدتری نیاز است. سیستم الکترونیکی مشتریت‌رابشناس در هند نشان داد که نرم‌افزار احراز هویت آنلاین چگونه می‌تواند این زمان را کاهش دهد و این سیستم فرایند احراز هویت شرکت‌های هندی را از پنج روز به چند ثانیه کاهش داد.

نرم‌افزار احراز هویت خودکار به تاییدکنندگان شخص سوم نیاز ندارد و مشتریان می‌توانند به کمک آن طی چند دقیقه هویت خود را ساخته و تایید کنند. ارائه‌دهندگان خدمات نیز می‌توانند طی چند ثانیه به هویت‌های دیجیتال تاییدشده مشتریان دسترسی پیدا کنند. این امر فرایندهای احراز هویت و مشتریت‌رابشناس را تسریع کرده و سهولت آن نرخ ریزش مشتری را کاهش می‌دهد.

نرم‌افزار احراز هویت چگونه اشتباهات را از بین می‌برد؟

شیوه‌های دستی پذیرش همیشه با خطای انسانی همراه هستند چون اطلاعات قابل‌تشخیص شخصی و اسناد رسمی بین تاییدکنندگان دست‌به‌دست می‌شوند. اشتباهات ثبت اطلاعات و خطاهای انسانی به مشکلات امنیتی، تاخیر و افزایش هزینه منجر خواهد شد. نرم‌افزار احراز هویت خودکار از طریق ایجاد گردش کار پذیرش یکپارچه و حذف نیاز به تعامل انسانی و دست‌به‌دست شدن اطلاعات حساس مشتریان این خطاها را ریشه‌کن می‌کند. برای مثال، در ایران برای کاهش خطای اپراتور انسانی فرایند احراز هویت سامانه روابط کار ارائه شده که اکثر خدمات حوزه کار را به کاربران خود ارائه می دهد.

نرم افزار احراز هویت

چرا فرایندهای دستی بدین میزان مستعد خطا هستند؟

اکثر فرایندهای پذیرش دستی با کاغذبازی و صفحه گسترده‌های دستی تایپ‌شده همراه هستند. این فرایند دستی توسط انسان انجام می‌شود و اغلب ازهم‌گسیخته بوده و سازمان‌ها و شرکت‌های احراز هویت گوناگون در آن دست دارند. این موضوع ریسک ثبت اشتباه داده و تاخیر در انتقال اسناد بین طرفین را افزایش می‌دهد. داده‌های گمشده یا اشتباه گزارش داده شده و فناوری‌های ناکارامد نشان می‌دهند که خطای انسانی سالانه میلیاردها ضرر مالی به دنبال دارد.

اشتباهات در پردازش دستی امری رایج است و حتی باتجربه‌ترین تحلیل گران نیز طی آن دچار اشتباه می شوند و به تیم های بازبینی کیفیت نیاز است. این موضوع فرآیند را به تاخیر می‌اندازد و به هزینه‌ها اضافه خواهد کرد.

برای مثال، سازمان تنظیمی صنعت سرمایه‌گذاری کانادا مدعی است که ۵۰% شکایات مربوط به مشکلات سرمایه گذاری درباره سرمایه گذاری‌های نادرست در بخش‌هایی هستند که در آن‌ها از داده مشتریت‌ را بشناس غیردقیق و قدیمی استفاده می‌شد.

نرم افزار تایید هویت چگونه خطای انسانی را از بین می برد؟

خودکارسازی شیوه های احراز هویت بدین معناست که ثبت اطلاعات شخصی تنها یک بار هنگام ایجاد هویت دیجیتال توسط مشتری انجام می‌شود. این امر احتمال ثبت اطلاعات اشتباه را کاهش می‌دهد. به علاوه، اطلاعات دیگر بین سازمان‌ها دست به دست نمی‌شود و نقاط ضعف در گردش کار حذف خواهد شد.

به جای دست به دست شدن سیستم اطلاعات را با استفاده از اسکنرهای بیومتریک و تشخیص زنده بودن تایید می‌کند و علاوه بر کوتاه شدن فرایند دیگر به نیروی انسانی نیازی نیست. حذف تایپ اشتباه اطلاعات و گم شدن اسناد باعث شده تا خطای انسانی به تاریخ بپیوندد. زمان و هزینه‌ای که صرف اصلاح خطا و بررسی کیفی می‌شد نیز کاهش می‌یابد.

نرم افزار احراز هویت چگونه ریسک کلاهبرداری را کاهش می دهد؟

اگرچه صورت‌های مختلف کلاهبرداری رو به رشد هستند اما رشد کلاهبرداری از طریق نام نویسی و سرقت هویت بیشتر است. مشتریت‌رابشناس ضعیف، پروتکل‌های امنیتی غیراصولی و شرکت‌های تاییدکننده نامطمئن پذیرش دستی را به جولانگاه کلاهبرداران تبدیل کرده است. ما با به کارگیری از احراز هویت خودکار چندلایه که از فناوری‌های نسل جدید استفاده می‌کند خطر کلاهبرداری را از بین خواهیم برد.

چرا احراز هویت دستی مستعد کلاهبرداری است؟

آمارها نشان می‌دهند که کلاهبرداری حساب طی سال پیش از ۳ میلیارد دلار به ۳.۴ میلیارد دلار رسید. مشتریت را بشناس و احراز هویت دستی پر از فرصت‌های کلاهبرداری هستند. اطلاعات قابل تشخیص شخصی سرقتی و عکس‌های جعلی از رایج‌ترین روش‌های فریب و سرقت هویت محسوب می‌شوند. چون هکرها به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

موضوع نگران کننده‌تر این است که این اطلاعات حساس به دست افراد شیاد درون گردش کار پردازش مشتریت را بشناس خواهند افتاد. چون داده‌ها به تعداد زیادی تاییدکنندگان شخص ثالث ارسال می شوند. تنها کافی است یکی از این افراد داده را سرقت کرده و بفروشد.

اگر چه برخی شرکت‌ها برای مبارزه با کلاهبرداری و تسهیل پذیرش به سراغ سنجش‌های زیست سنجی رفته‌اند. اما این ابزار برای شناسایی شیادان کافی نیست. محققان طی مطالعه‌ی انجام شده توسط دانشگاه کارولینای شمالی با استفاده از اطلاعات و عکس‌های عمومی فیس‌بوک به ساختن مدل های ۳ بعدی سر انسان‌ها پرداختند.

این افراد سپس با استفاده از سیستم واقعیت مجازی بدین نتیجه رسیدند که بین ۵۵ تا ۸۵% اوقات فریب چهار اسکنر چهره زیست سنجی مطرح کار نسبتا آسانی است. این نتیجه نشان می‌دهد که تنها فرایندهای دستی احراز هویت مستعد کلاهبرداری نیستند و استفاده از فناوری های ناکارآمد نیز در این زمینه مشکل‌ساز است.

ما چگونه با کلاهبرداری مبارزه می‌کنیم؟

یوآیدی پشته فناوری احراز هویت خودکاری است که در معماری‌ای چندلایه از مدرن‌ترین روش‌ها استفاده می‌کند. ما با ترکیب همزمان چندین فناوری مدرن احتمال وقوع کلاهبرداری را به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهیم. اشاره به استفاده ما از تشخیص زنده بودن نیز خالی از لطف نیست. پس از این‌که نویسه‌خوان نوری داده را خوانده و تایید می‌کند و فناوری تطبیق چهره زیست‌سنجی چهره مشتری را اسکن و تایید کرد از تشخیص زنده بودن به کارگرفته می‌شود.

این فناوری از مشتری می خواهد تا لبخند بزند یا ابروهایش را بالا ببرد تا ثابت کند در لحظه زنده است. این درخواست سیستم از پیش تعیین شده نیست. بنابراین کلاهبردار نمی‌تواند از ویدیوهای از پیش ضبط شده استفاده کند. این فناوری یکی از قدرتمندترین ابزارهای مبارزه با کلاهبرداری بوده و ۹۹.۷% تاثیرگذار است.

نرم افزار احراز هویت چگونه پیروی از مقررات را تضمین می کند؟

همانطور که استفاده از فناوری، تولید داده و تقاضا برای خدمات بیشتر شده مقررات نیز افزایش پیدا کرده است تا خطر موج جرایم مالی مهار شود. فرایندهای دستی به خاطر شیوه‌های نادرست، خطای انسانی و پیشرفت عملياتى آهسته خود در پیروی از مقررات موفق نیستند. نرم افزار احراز هویت ما همه مقررات را رعایت کرده و گردش کار پاسخگوی آن آماده هرگونه تغییرات مقرراتی در آینده است.

چرا شیوه‌های دستی احراز هویت قادر به پیروی از مقررات نیستند؟

گردش کار عملیاتی ازهم گسسته، ناکارامدی‌های امنیتی، تقاضای زیاد، کمبود نیرو و مدیریت تغییر کند از ویژگی‌های پردازش دستی مشتریت را بشناس و هویت هستند. اگرچه مقررات سخت‌گیرانه هستند و شرکت‌ها با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌شوند. اما ماهیت پردازش دستی بدین معناست که این نهادها برای بهبود شیوه کار خود تقلا می‌کنند. دیتابیس‌های غیردقیق، ارتباط از هم گسیخته و قدیمی بودن سیاست‌های پولشویی شرکت از دلایل این کشمکش هستند.

نرم افزار احراز هویت ما چگونه در بحث همسو شدن با مقررات به شرکت‌ها کمک می کند؟

گردش کار خودکار کمک می‌کند تا تیم‌های نظارت بر پیروی از مقررات تلاش خود را بر بهبود و به روزرسانی سیاست های ضدپولشویی و مشتریت را بشناس متمرکز سازند. به علاوه، نرم افزار ما مشتریان و شرکت‌ها را از تغییرات مقررات آگاه ساخته و اسناد را به روز نگه می‌دارد. این امر از بروز خطا در سیستم و جریمه شدن جلوگیری خواهد کرد. این سیستم برای تضمین پیروی از مقررات امروز و آینده طراحی شده است.

نتیجه گیری

شیوه های دستی احراز هویت از هم گسیخته، تحت فشار کاری، مستعد نفود اشخاص فریب کار و قدیمی هستند. این ویژگی‌ها باعث شده است تا این شیوه‌ها زمانبر و پرهزینه باشند و سیستم‌ها پر از خطا خواهند بود.

به علاوه، ارائه دهندگان خدمات قادر به تغییر سریع سیاست‌های ضدپولشویی و مشتریت را بشناس نیستند و برای عدم پیروی از مقررات جریمه می‌شوند. خوشبختانه، ما راه تجربه کاربری را برای ارائه دهندگان خدمات و مشتریان هموار ساخته‌ایم.

نرم افزار احراز هویت خودکار نیاز به تاییدکنندگان شخص سوم را از بین می‌برد که زمان و هزینه فرایند پذیرش را کاهش خواهد داد و خطای انسانی و فرصت‌های کلاهبرداری را محدود می‌سازد. پشته فناوری مدرن ما دقت، به روز بودن و همسوبودن با مقررات امروز و آینده را تضمین خواهد کرد. شما می توانید با استفاده از نرم افزار احراز هویت یوآیدی فرایند پذیرش خود را تسهیل بخشید. شما با هموار ساختن مسیر پذیرش مشتریان رقابت را در دست گرفته و می‌توانید طی چند ثانیه مشتری جذب کنید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه